Eмисия новини
от 15.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Центърът за образователна подкрепа "Лозенец" посреща учениците с обич и подкрепяща среда

| Репортаж
Центърът за специална образователна подкрепа "Лозенец" посреща учениците с ремонтирана сграда
Снимка: Евелина Стоянова

С напълно обновени класни стаи и ремонтирана сграда Центърът за специална образователна подкрепа "Лозенец" в София посреща учениците си за новата учебна година. Средства за новата визия са осигурени от Министерството на образованието. 

107 деца със специални образователни потребности се обучават в центъра. Екипът му се грижи за тях с голяма всеотдайност и е в подкрепа на родителите им. 

Центърът за специална образователна подкрепа

Оказва се, че все още обществото ни не е готово да приеме различните деца, въпреки че вече те са навън и родителите им все повече не се притесняват да ги извеждат, да ги пращат на училище и да правят всичко необходимо те да бъдат интегрирани. 

Директорът Силвия Пеева обясни, че вълнението на старта на учебната година е голямо. 

Центърът за специална образователна подкрепа

"Постарахме се през летните месеци да обновим цялата сграда. Вече нямаме стая, която да не е оборудвана с интерактивни дисплеи, които са много подходящи за нашите деца, а също и с таблети, тъй като имаме доста невербални. 

Функционалната среда е изключително важна за децата. Ако те са в добре оборудвана и защитена среда, могат да напредват много повече".

Центърът за специална образователна подкрепа

Преподавателите в центъра са 25.

14-годишният Александър пък е едно от децата, които получават обич и подкрепа в центъра. Майка му сподели, че вече той е много добре приобщен.

"Той е единственият тийнеджър, който няма търпение да отиде на училище".

Центърът за специална образователна подкрепа

Тя обаче смята, че по принцип децата със специални образователни потребности в държавата са неглижирани. 

"Ако по някакъв начин му е помогнато, то е благодарение на родителите, които не са се отказали. Следващата помощ, която получаваме, е от учителите, възпитателите и терапевтите. Средата е уютна и подкрепяща, по-скоро има усещането за домашен уют, а не за образователна сграда".

Центърът за специална образователна подкрепа

Десислава Ралчева, зам.-директор в центъра, 28 години е работила в училище за деца с нарушено зрение. 

"Моят творчески път е свързан пряко със специалните деца. Това, че децата имат специални потребности не означава, че са различни. Те имат  нужда от обич и себеизразяване". 

Центърът за специална образователна подкрепа

Моите деца нямат проблем това да общуват с деца със специални потребности, обясни още тя.

На прага на учебната година всички си пожелават да срещат повече добрина. 

По публикацията работи: Мария Сивкова-Илиева
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна