Разширяване на зоните за паркиране в София, вдигане на цената за час престой - синя зона - 4 лева, зелена - 2 лева, ограничаване на служебния абонамент и строителство на паркинги, предлага общинският съветник от ПП-ДБ Симеон Ставрев, заедно със сови съпартийци, и кметът на София Васил Терзиев.
Успоредно с този доклад Ставрев и Бойко Димитров вкарват в софийския местен парламент още един, дори по-важен, доклад. Той е свързан с финансите от паркирането. А именно - 60% от всички пари да остават в районните администрации и с тези пари да се инвестира в строителство на паркинги и инфраструктура – ремонт на тротоари, кални точки.
Към момента 100% от парите от платените зони за паркиране отиват в ЦГМ и от там - към градския транспорт.
Всичко това обясни Симеон Ставрев в интервю пред БНР.
В предаването "Нещо повече" той каза, че тези промени в платеното паркиране някой трябва да ги направи и да поеме отговорност. И очевидно с това са се заели той и кметът Васил Терзиев.
Предложените промени в паркирането са на база на пуснатата от Терзиев анкета. Тя е с голяма представителност, тъй като в нея участват 22 000 човека.
"Анализът на резултатите показва какви нужди имат софиянци. В разширението на зоните за платено паркиране влизат кварталите "Банишора", "Редута", "Изгрев", "Изток". Вкарваме предложението, защото хората казват, че има проблеми с паркирането. Над 50% от хората в центъра казват, че паркират за повече от 10 минути. Ще ограничим и служебния абонамент, като вдигнем двойно цените – синя зона на 1300 лева, зелена зона – 900 лева. Не е приятно при Народния театър цялата зона да е заградена с метални синджири – служебен абонамент", коментира Симеон Ставрев.
"На базата на резултатите на анкета – над 50% от гражданите казват, че в южните квартали "Хиподрума", "Гоце Делчев", "Лагера", "Борово", "Стрелбище", "Мотописта", и по мои наблюдения, е ад да се паркира. Същото е и в голяма част от район "Слатина" и район "Изгрев", допълни Ставрев.
Той обясни, че искане за платено паркиране има в "Манастирски ливади", "Кръстова вада" и "Студентски град", но там е проблем, че много улици са частна собственост и не може да има платено паркиране, докато се изчисти собствеността. Вероятно това ще стане с отчуждаване или дарение.
За втория си доклад Ставрев обясни, че с тези 60% от платеното паркиране в зоните ще се увеличат приходите. В момента приходите са 42 млн. лева годишно, а с разширяването и вдигането на цената се очаква да скочат на 104 млн. лева годишно. Така с тези 60%, които ще остават в районите, сумата, която остава в ЦГМ, ще е същата и с нея ще продължат да се покриват заплатите на шофьорите в градския транспорт.
Ставрев коментира и проблема с "Топлофикация – София" и е категоричен, че настоящото ръководство трябва да си подаде оставката. Първо, защото то е повече от година временно, всяка година трупат в общинското дружество по 150 млн. лева дълг и трето, защото ремонтът в "Дружба" 2 го правят през отоплителния сезон.
Според общинския съветник от ПП-ДБ бързането е заради стойността на ремонта – 47 млн. лева и те трябва да се разплатят до края на годината.
Съветникът от ПП-ДБ коментира също, че две години АПИ се мотае и не пуска обществена поръчка за разширяването на Околовръстното - от кръговото на "Люлин" до бул. "Цар Борис III" и до "Бъкстон".
Ставрев е убеден, че по най-бързия начин Столична община ще прехвърли на АПИ общински имоти, за да се реализира проектът, както е направено с магистрала "Европа".
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.