"Световният стандарт за тройка е 60% от точките. В случая говорим за 20 точки. Значи би трябвало да бъде около 12 точки за тройка. Средният резултат който виждаме, е от рода на 8.82 точки, което си е чиста двойка."
Това обясни пред БНР Тодор Тодоров, създател на гражданската група.
Имаме сериозен проблем в прогизназията, който отдавна адресираме, подчерта той. По думите му, сривът се случва в пети клас, защото там има струпване на материал и в нова среда след четвърти клас се получава "абсолютна катастрофа".
В четвърти клас може да се освободи голяма порция от време, смята експертът. Така ще се положат основите за пети клас. Затова се предлага в четвърти клас да се прехвърли "визуално, с много картинки", въведение на материал от пети клас, тъй като сега в четвърти клас децата се отпускат, а в пети "всичко отива по дяволите".
"Трябва да се реши проблемът в пети клас, преди всичко!", настоя той.
Тодоров уточни, че са внесли предложение за промяна на учебното съдържание в пети клас и за експериментално приложение - дали ще сработи.
В момента програмата по математика във втори, трети и четвърти клас повтаря едни и същи концепции, коментира той.
В предаването "Хоризонт до обед" Тодор Тодоров апелира за по-интересни задачи от тези с тръбите в басейните и пътуващите лодки.
От Гражданската група "Математика за всички деца" и бившите състезатели по математика предлагат още в пети клас да има селективни паралелки по математика в кварталните училища, заради липсата на достатъчно математически гимназии в София.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.