Ползвайте обществения транспорт, метрото покрива 50% от града, призова зам.-кметът по транспорт на Столична община Виктор Чаушев в интервю пред БНР.
В предаването "12+3" той коментира разширяването на зоните за платено паркиране и вдигане на цените в София.
Назначеният преди 2 месеца зам.-кмет на София каза, че за протеста утре на Московска 33 ще преценят как да подходят, но "имаме готовност, ако е необходимо да разговаряме с протестиращите".
"Фактите показват, че там където е въвеждана зона преди 20 години, навсякъде има ред, има подобрение на условията, градската среда е по-подредена и се подобрява. Така че няма нито един квартал след въвеждане на зоната да е станало по-зле", обясни Чаушев.
И подчерта, че данните, с които разполагат, показват как са се променили приходите и заплатите на софиянци и "не мога да кажа, че това увеличение е непосилно за тях".
А как са определила разширението на синята зона и докъде да стига "зелената", Чаушев каза, че е на базата на жалби и сигнали получени в Столична община и от преброяванията:
"Имаме връзка с базата данни на КАТ и представи по райони какво се случва с регистрацията на автомобили."
Новият зам.-кмет по транспорт напомни, че с разширението на зоните за платено паркиране и новите цени, е създаден механизъм, приходите от дейността да се инвестират в съответните квартали.
"Градът не е само за автомобили, а за всички и регулирането на паркирането ще даде възможност инфраструктурно да се модернизират тези места", обясни Виктор Чаушев.
Според него промените с паркирането и вдигането на цената ще подобрят пропускливостта на трафика в София.
И обясни, че е виждал майки, които с градския транспорт водят децата си на английски. А за тези, които трябва с кола да заведат детето си болница, зам.-кметът каза, че те не водят децата си всеки ден на болница и това не е приоритизирано пътуване.
За проверката на КЗП Чаушев коментира:
"Ние правим анализ, това не е стока, която се продава на пазара – картофи. Това е услуга, която се предоставя по силата на нормативен акт. Нека КЗП си извърши проверката, не мисля, че ще имаме проблеми. Самият скок на цените даже е много по-малко от реалната промяна на средствата, доходите, които имат софиянци от 2012 г. Заплатите са скочили над два пъти оттогава, цените на другите услуги са скочили много пъти. В момента разходите за репатриране на автомобил с паяк са повече от прихода, от таксита, която заплаща собственика, за да го освободи."
Зам.-кметът по транспорт заяви, че устойчивото решение е софиянци да ползват другите средства за придвижване:
"Не репресираме хората, срещу тези средства ще получат подобрение на градската среда, ще се правят инвестиции и ще се създадат нови линии на градския транспорт."
И обеща, че тромавата процедура за премахване на стари коли, ще стане доста по-бърза и ще се освободят паркоместа.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.
