Над 6 милиона туристи са се включили досега в Националното движение „Опознай България –100 национални туристически обекта”, което през 2016 г. ще отбележи своя половинвековен юбилей. То се организира от Българския туристически съюз и няма аналог в друга държава по света. Идеята е организирано и целенасочено да се обиколи цялата страна и да се опознаят най-прекрасните кътчета от нея, като всяко посещение на обект се отбелязва върху индивидуална книжка с поставяне на място на марка и печат. Сред тях са много исторически и археологически забележителности, защитени места в природата, където туристите могат да опознаят флората и фауната на страната отблизо. Движението „Опознай България“ се радва на все по-широка популярност и активно участие на много млади хора от цялата страна. В края на всяка година някои от туристите, избрани чрез томбола, получават предметни награди, като най-голямата е лек автомобил, който тази година се падна на 12-годишен ученик от София. Макар да се раздават материални награди, всъщност наградата от участието в инициативата „Опознай България“ е морална, а Националното движение съществува и се развива благодарение на патриотизма на българите и широката обществена подкрепа, казва изпълнителният секретар на БТС Венцислав Удев и продължава:
Националното движение „Опознай България“ е сред основните направления в дейността на Съюза, тъй като е мащабно като проект. От 2003 г. работим, за да го популяризираме и то да се развие в пълната си сила. За 11 години, до 2014 г., сме включили в него около 675 хил. участника. Те притежават книжки със Стоте туристически обекта в България и се стремят да посетят всички. Освен нови туристи, през изминалата година бяха включени и нови забележителности. Все пак се стремим обектите от нашия списък да останат 100, а възможността да се разширява, е като се комбинират с новите местни забележителности в района. Тази година включихме малка раннохристиянска базилика и Римския стадион в гр. Пловдив, Университетската ботаническа градина в гр. Балчик, екологичния център „Поморийско езеро“ в гр. Поморие и крепостта Пелистера край гр. Пещера. Всеки от участниците в нашата томбола сам е организирал своето пътуване до 100-те национални туристически обекта в зависимост от финансовите си възможности. Има хора, които само за година са успели да съберат 100 печата и марки, които се поставят на място в обектите. Други обаче пътуват с ж.п. и автобусен транспорт и обикалят в продължение на 4 – 5 години, докато изпълнят задачата. Всеки, който достигне тези 100 места, получава Златна значка от БТС. Стриктно следим за броя на посетителите и за наша радост с всяка година те се увеличават средно с около 40 до 60 хиляди души, участващи в движението – обяснява Венцислав Удев.
Той си спомня как преди години, когато БТС сформирал книжката със 100-те най-посещавани български забележителности и подготвял печати за всяка от тях, музейните работници били скептични и смятали, че кампанията няма да получи подкрепата на хората. С времето обаче забелязали растящия интерес сред туристите, които пътуват, провокирани от желанието да попълнят списъка си на 100-теобекта.Следим за всеки поставен печат и марка в съответните обекти, затова разполагаме със сравнително точна информация за броя на българските туристи, посетили тези места, казва Венцислав Удев. И допълва:
Към най-посещаваните от българите обекти интерес има и сред чужди туристи. Най-много са от Македония, те чувстват България близка и я посещават при всяка възможност. Към 100-те туристически обекта се насочват немалко туристи от Сърбия, Гърция,Украйна, а някои идват от много далечни места като Австралия и Азия. Например посланикът на Япония у нас е носител на златна значка, тъй като посети всичките 100 определени от нас забележителности. Разработили сме и проекти за трансгранично сътрудничество със Сърбия, Румъния, Гърция и Македония. Например в гр. Струмица е изграден посетителски център, същото е направено и в гр. Петрич, близо до южната ни граница. Целта е сътрудничество в изграждането на 4-5 туристически маршрута между България и Македония. Нарекли сме ги „По стъпките на Самуиловите войници“, „По билото на планините Беласица, Огражден“ и т.н. Наши партньори са туристическите дружества от градовете Пирот и Зайчар в Сърбия. Те ни гостуваха съвсем скоро, за да търсят съдействие за установяване на нови трансгранични маршрути.
Кой казва, че българите сме намръщени и черногледи хора? Разходете се из софийските коледни базари и ще останете с коренно различно впечатление. Празничните украси, музиката, въртележките и сергиите, преливащи от лакомства иръчно изработени..
През 2009 г. една държавна компания в Шанхай пуска на пазара кисело мляко с марка "Мусилиян", както наричат село Момчиловци в Китай. Появата на нашенския продукт е придружена от мащабна рекламна кампания и името на родопското село бързо..
Старият влек в село Говедарци, община Самоков предстои да бъде модернизиран като четириседалков лифт с капацитет от 1520 души на час. Подобно предложение е внесено в Регионалната инспекция за опазване на околната среда и води – София от компанията..
Коледно-новогодишните празници на остров Света Анастасия започват от 22 декември, когато се чества Света великомъченица Анастасия. Отплаването с кораб от..