В неделя, 22 октомври, в София приключва най-големият автомобилен салон, провеждан в столицата от 25 години насам. Около 40 световни марки показаха през 2017 г. над 300 автомобила с десетки технологични новости. За първи път посетителите имаха и възможност да тестват част от експонатите и интересът към салона бе изключително висок. Но в дните на провеждането му се случиха събития, предизвикали сред българите и сериозен размисъл за автомобилния пазар в родината. На пръв поглед, по продажба на нови автомобили през първите 8 месеца на годината автомобилният пазар в България е сред най-проспериращите в Европа с ръст от 18,1 на сто и много добри перспективи до края на годината, при това на фона на среден спад в ЕС от порядъка на 2 на сто. Данните обаче щяха да са наистина впечатляващи, ако 18,1 процента ръст не се равняваше на едва 2542 коли и ако общият брой на продадените нови автомобили не възлизаше на само 18 709. Ниският брой на закупените нови автомобили не се дължи на липса на интерес, а на ниската покупателна способност, защото цените на автомобилите за масово потребление, изложени на салона в София, варираха между трудно постижимите за българина 24 500 лева и 46 500 лв. Докато автомобилният салон в София се провеждаше, от Румъния дойде новина, че там се прилага екологична програма за cтимyлиpaне oбнoвявaнeтo нa aвтoмoбилния пapĸ. На румънци, които желаят дa зaмeнят атомобил, по-стар от 8 години c нoв, властите отпускали 1400 eвpo, зaĸyпуващите нoв eлeĸтpичecĸи aвтoмoбил можели да получат oĸoлo 10 000 eвpo, a избpaлитe xибpид – дoпълнитeлни 1000 eвpo. Щом в една съседна държава с относително сходни икономически и социални реалности се прилага подобна политика, такава би била възможна и в България. Но в България идеите в това отношение са твърде различни. През април с наредба на правителството екотаксите за нови автомобили паднаха с 5 процента, за електромобили – с 30 на сто, а за стари автомобили се увеличиха. През юни министърът на околната среда Нено Димов предложи да се вземат мерки, които да направят вноса на стари коли неизгоден и да са насочени не към потребителите, а към продавачите на такива коли. Ако съдим по резултатите от тези мерки и идеи, съществена промяна на автомобилния пазар не е настъпила и потреблението на нови автомобили си остава твърде ниско. Фактите говорят за необходимост от по-ефективна политика.
Историческо и празнично е настроението в Старата къща в края на месец януари. На 25 януари БНР официално ще отбележи своя 90-годишен юбилей с връчването на наградите за радиожурналистика "Сирак Скитник" и концерт същия ден с участието на всички музикални..
В четвъртък , 23 януари, сутринта в низините, котловините и протежението на река Дунав ще има мъгла и намалена видимост с ниска облачност. Около обяд видимостта ще се подобри, облачността ще се разкъсва и намалява и ще последва предимно..
Йеменските хути от групировката "Ансар Аллах" освободиха екипажа на кораба Galaxy Leader, похитен в края на 2023 година в Червено море, предаде БНТ. Капитанът и старши помощник капитанът са граждани на България. Освен двамата българи, в екипажа..
Историята – това е действителността в непрекъснатото ѝ развитие. От гръцки – ιστορία – това е "проучване, познание, придобито чрез изследване". Днес..
С гордост и в очакване на големия ден – 25 януари! Така ще премине петъчната „България днес“ в навечерието на 90-ата годишнина на Българското национално..
Тази година се навършват петнадесет години от откриването на мощите на св. Йоан Кръстител при разкопки на созополски остров от екип на археолога проф...