В неделя, 22 октомври, в София приключва най-големият автомобилен салон, провеждан в столицата от 25 години насам. Около 40 световни марки показаха през 2017 г. над 300 автомобила с десетки технологични новости. За първи път посетителите имаха и възможност да тестват част от експонатите и интересът към салона бе изключително висок. Но в дните на провеждането му се случиха събития, предизвикали сред българите и сериозен размисъл за автомобилния пазар в родината. На пръв поглед, по продажба на нови автомобили през първите 8 месеца на годината автомобилният пазар в България е сред най-проспериращите в Европа с ръст от 18,1 на сто и много добри перспективи до края на годината, при това на фона на среден спад в ЕС от порядъка на 2 на сто. Данните обаче щяха да са наистина впечатляващи, ако 18,1 процента ръст не се равняваше на едва 2542 коли и ако общият брой на продадените нови автомобили не възлизаше на само 18 709. Ниският брой на закупените нови автомобили не се дължи на липса на интерес, а на ниската покупателна способност, защото цените на автомобилите за масово потребление, изложени на салона в София, варираха между трудно постижимите за българина 24 500 лева и 46 500 лв. Докато автомобилният салон в София се провеждаше, от Румъния дойде новина, че там се прилага екологична програма за cтимyлиpaне oбнoвявaнeтo нa aвтoмoбилния пapĸ. На румънци, които желаят дa зaмeнят атомобил, по-стар от 8 години c нoв, властите отпускали 1400 eвpo, зaĸyпуващите нoв eлeĸтpичecĸи aвтoмoбил можели да получат oĸoлo 10 000 eвpo, a избpaлитe xибpид – дoпълнитeлни 1000 eвpo. Щом в една съседна държава с относително сходни икономически и социални реалности се прилага подобна политика, такава би била възможна и в България. Но в България идеите в това отношение са твърде различни. През април с наредба на правителството екотаксите за нови автомобили паднаха с 5 процента, за електромобили – с 30 на сто, а за стари автомобили се увеличиха. През юни министърът на околната среда Нено Димов предложи да се вземат мерки, които да направят вноса на стари коли неизгоден и да са насочени не към потребителите, а към продавачите на такива коли. Ако съдим по резултатите от тези мерки и идеи, съществена промяна на автомобилния пазар не е настъпила и потреблението на нови автомобили си остава твърде ниско. Фактите говорят за необходимост от по-ефективна политика.
Всяка година в третия четвъртък на месец ноември се посреща първото младо френско вино Божоле. От две десетилетия традицията се спазва и в България. Основна заслуга за провеждането на празника в Националния дворец на културата е на Френско-българската..
Министерството на туризма получи официален сертификат за членство в престижния европейски културен маршрут "Пътят на виното" (Iter Vitis). Той бе връчен на министъра на туризма Мирослав Боршош като признание за включването на България в мрежата от..
В петък, 21 ноември, над централните и източните райони ще има по-съществени разкъсвания и временни намаления на облачността. В Източна България и на север от планините ще духа умерен и силен, поривист югозападен вятър, докато в равнините и котловините..
В сряда минималните температури ще са от 3 до 8°, в районите с вятър – до 10-12°, в София ще е около 4°. В западните части от Дунавската равнина и..
Във вторник минималните температури ще са от 0 до 5°, по-високи по Черноморието – между 8 и 11°, в София ще е около 2°. През деня над Югозападна и..
Една област в най-бедния регион в ЕС, каквато е печалната слава на българския Северозапад, успява да се нареди в челната тройка в страната ни по степен..