Пътищата в България са голям проблем и за населението, и за властите. Те просто са много далеч от съвременната представа за пътища и автомагистрали, а в България паркът от автомобили надхвърля 2.7 млн. при население под 7 млн. души. Според признания на самите власти, около 40 на сто от пътищата в страната ни са в незадоволително състояние. Правителството показва, че е наясно с това критично положение и прави всичко по силите си да намери пари за преодоляване на проблема. През тази година е дадена зелена светлина на ремонти, реконструкции и строителство на нови пътища с обща дължина 709 км от всичките 20 000 км пътни артерии в страната, на стойност рекордните 1.9 млрд. евро. Очаква се с новите инвестиции да бъде затвърдена положителната тенденция към намаляване на жертвите при пътнотранспортни произшествия, които през 2018 г. бяха 11 процента по-малко спрямо 2017-а. Основна причина за катастрофите остават нарушения на шофьорите, на които се дължат близо 97 на сто от инцидентите. Това, което не казват статистическите данни обаче, е обстоятелството, че тези грешки на шофьорите в нeмалко случаи са предизвикани от неравните, тесни и осеяни с дупки републикански и общински пътища.
През 2019 г. трябва решително да напредне строителството на автомагистрали в страната. Всъщност досега в България има само една изцяло построена истинска автомагистрала – „Тракия“, от София до Бургас. Продължава да се изгражда почти паралелната ѝ „Хемус“, започната преди десетилетия и многократно изоставяна на произвола на съдбата. Сега се твърди, че тя ще бъде напълно готова до 2024 г., като за тази година правителството извънредно отпусна 690 млн. евро от бюджетния излишък. Усилено върви строителството на автомагистрала „Струма“, която е един от най-натоварените маршрути, свързвайки българо-гръцката граница на юг със столицата на север. Ако всичко върви по план, тази магистрала трябва да бъде пусната за движение през 2023 г. и дългите колони от пъплещи в тапите десетки хиляди коли на румънски, български, гръцки, македонски и сръбски туристи трябва да останат в миналото.
Колкото и да са лоши пътищата в страната, немалка част от тях се поддържа текущо с помощта на козметични или по-сериозни ремонти. Те струват пари и затова всеки български шофьор трябва да снабди превозното си средство с винетка. От тази година винетките са само електронни, като цените им не се променят в сравнение с миналата година. Освен това, от лятото на 2019-а година се очаква въвеждането на ТОЛ система за товарните автомобили. На нея много се разчита за натрупването на по-голям финансов ресурс, необходим за поддържането в добро състояние на националната пътна мрежа.
Макар и със закъснение от около половин век в сравнение с развита Европа, България постепенно наваксва пропуснатото и навлиза в ерата на скоростния, безопасен и екологичен автомобилен транспорт.
В Световния ден на планините споделяме любопитни факти за зараждането на алпийското движение в България и защо връх в Монголия носи името "Пловдив". Кои са новите осем "Живи човешки съкровища" и какви стари български традиции пазят – също ще чуете в..
В четвъртък , 12 декември, минималните температури в България ще са между минус 1 и 4°, в София – около 0°. Сутринта в низините на Южна България ще има мъгли. През деня вятърът от северозапад ще се усили и още преди обяд видимостта на юг ще се..
До 31 декември ще бъде готов пътят от гръцка страна до ГКПП "Ксанти - Рудозем" на границата с България. Това съобщи пред журналисти Христодулос Топсидис, областен управител на гръцката област Източна Македония и Тракия, предаде БТА. Той посети..
В Световния ден на планините споделяме любопитни факти за зараждането на алпийското движение в България и защо връх в Монголия носи името "Пловдив". Кои са..
До 31 декември ще бъде готов пътят от гръцка страна до ГКПП "Ксанти - Рудозем" на границата с България. Това съобщи пред журналисти Христодулос..
В четвъртък , 12 декември, минималните температури в България ще са между минус 1 и 4°, в София – около 0°. Сутринта в низините на Южна България ще..