В различни части на Европа пандемията вдъхна нов живот на автокината – запазена марка на американската култура от 50-те години на миналия век. Навлизането на модерните технологии и тяхното скоростно развитие обаче доведе до забвението им. Сега тази форма на забавление се завръща и става все по-привлекателна, тъй като спазването на физическа дистанция е много по-лесно, в сравнение със съвременните киносалони.
„Имаше и хора, които ни проучваха в самото начало, но очакваме да се включат в следващите подобни събития, които смятаме да организираме. Нормално е новото да предизвиква известно съмнение. Но определено имаше интерес и очакваме той само да расте. Планираме и да работим с няколко клуба на мотористи в бъдеще.”
В програмата на автокиното в София често влизат не само филми, но и цял шоуспектакъл, разказва Давид Леви:
„На първото събитие пуснахме филма „Рокендрол”, който разказва историята на българския хард рок и пънк рок от 80-те и 90-те години на миналия век. Освен това имаше изпълнения на рок банди, танци, фойерверки... Програмата беше наситена. Имахме две двойки водещи. Едната режисираше събитието от сцената, а другата – две млади и изключително талантливи актриси, бяха между хората и се шегуваха с тях. Те обикаляха с един „ковид-метър”, който си измислихме. Той представлява летва с дължина метър и половина, с помощта на който да се измерва физическата дистанция – донякъде и на шега, но беше и оригинален начин да спазваме противоепидемичните мерки.”
Covid-19 е основната причина за развитието на проекта, но не единствената. Организаторският екип е вдъхновен и от романтиката на едни отминали времена и смята, че автокиното дава възможност за по-добро съсредоточаване в съдържанието и атмосферата на филмите:
„Когато човек е на кино с автомобила си, той има възможността да се наслади на два свята – едновременно е сам или в своята компания, но наоколо има и други хора. Това създава усещането за сплотеност, без излагане на здравен риск. Освен това в колата си човек се радва на пълна лична свобода, която обикновеният киносалон не може да предложи. Има и елемент на очакване, на неизвестност, поради факта, че всичко се случва на открито, под звездите. Много важно е и че предлагаме пуканки, защото кино без пуканки не е истинско кино.”
Но защо се е изгубил интересът към този тип прожекции за толкова дълго време и възможно ли е настоящият ръст в любопитството към него да се запази и след овладяване на кризата с коронавируса? Според Давид Леви желанието на хората да посещават подобни авто и мотокина само ще се засилва с времето:
„Може би все още не сме го осъзнали напълно, но от няколко месеца живеем в един нов свят. И той създава почва за възстановяването на тази култура, защото хората са социални животни и имат нужда от контакт с други човешки същества, пък било то и през стъклото на автомобила.”
Снимки: Facebook /Давид Леви
Италианско-френско-испанската 138-минутна биографична драма „Лимонов“ спечели голямата награда за майсторска литературна адаптация в международния конкурс за пълнометражен игрален филм на „Синелибри“. Фаворитът бе обявен от председателя на журито..
На 27 октомври се навършват 165 години от рождението на акад. Александър Теодоров-Балан, който е първият теоретик на българския книжовен език, фонетика и граматика. Той е роден е роден през 1859 г. в с. Кубей, Бесарабия. Неговият баща Стоян..
Седмицата на българското документално кино за изкуство и творци “Док-Арт-Фест” ще се състои в Берлин от 31 октомври до 6 ноември т.г. “Талантът няма националност, но корените му имат значение – от тях той черпи сила и се връща при тях, защото там..
Вече десет години студенти от Великотърновския университет "Св. св. Кирил и Методий" полагат целенасочени усилия за насърчаване на четенето сред..
Българистиката е предмет на особена почит в държавния педагогически университет "Богдан Хмелницки" в украинския град Мелитопол. Затова не е изненада, че..