Софийското метро отбелязва 24 г. от пускането в експлоатация на първия си участък от пет станции. Първото влакче на столичната подземна железница потегля на 28 януари 1998 г., по трасе с дължина 6,4 км.
Строителството на първите пет станции започва още през 1979 година, когато тогавашният кмет Петър Междуречки прави първата копка на станция „Вардар”. Изграждането на петте станции отнема цели 19 години, а през 1999 г., 2000 г. и 2003 г. към тях се присъединяват следващите три.
Така Западният радиус на Линия 1 е изграден за 24 г. от започването на строителството му. Следва изграждането на втора и трета линия, които свързват отдалечените квартали на София с центъра ѝ.
През март тази година започва строителството на нови участъци от третата линия. Очакванията са изграждането им да приключи през 2025-2026 година.
В "България днес" на 05 Септември слушайте: 02:12 - Иван Иванов и Александър Василев стигнаха полуфиналите на Откритото първенство на Съединените щати по тенис за младежи 05:18 – Актуално от България и сънародниците по света..
През нощта времето над страната ще остане предимно ясно с разкъсана висока облачност, но след полунощ над крайните източни райони ще започне да се образува и ниска облачност или мъгла. Над по-голямата част от страната ще бъде почти тихо, само над..
Завърши Международният фестивал SENZA FRONTIERE – INTERNATIONAL MUSIC STARS, който се проведе в черноморския курорт Албена. Форумът събра млади таланти от България и Италия, които не само пеят с изключителна емоция, но и доказват, че музиката наистина..
На деветата Европейска младежка олимпиада по информатика eJOI, която се състоя в Шумен, българските ученици спечелиха пет медала съобщи пресцентърът на..
В петък ще бъде слънчево с разкъсана висока облачност. Над Източна България ще има временни увеличения на облачността, по-значителни през нощта и преди..
Присъствието на вицепремиера Атанас Зафиров на военния парад в Китай предизвика бурни реакции от страна на ПП-ДБ, които внесоха декларация в Народното..