Богата колекция от пъстри български циркови плакати оформят ретроспекция на 125-годишната история на родното цирково изкуство в софийската галерия "Райко Алексиев". Повод за изложбата е първото представление на първата българска професионална циркова трупа „Българско знаме”, с ръководител Петър Панайотов. То се е състояло на 24 април, точно на Великден през 1897 г., в рамките на традиционния панаир в София, който се е провеждал на поляната зад днешната болница "Майчин дом".
Значимият юбилей за българското цирково изкуство тази година се отбелязва с изложба, организирана от частния колекционер Драгомир Драганов и неговия "Виртуален музей на българското цирково изкуство" и Съюзът на българските художници. До 8 май могат да бъдат разгледани 125 български циркови плаката. Те обхващат периода от 30-те години на миналия век до наши дни. Сред авторите им са едни от най-ярките родни художници и плакатисти като Енчо Пиронков, Димитър Тасев, Божидар Икономов, Асен Старейшински, Людмил Чехларов, Атанас Михалчев, Яни Янев и много други. Хронологично подредени, те на практика разказват историята на две изкуства – цирковото и полиграфическото. Това е първата в България плакатна изложба, посветена само на цирковото изкуство.
Снимки: Съюз на българските художници
Днес (12 юни) в Берлин (Nehringstraße 26, 14059 Berlin), местната българска общност, както и немските почитатели на българската култура, ще могат да се срещнат с писателката Елена Алексиева. Срещата от 19.00 ч., организирана от българското..
Немският театрален журналист Дитер Топ предложи спектакъла "Хага" на Галин Стоев за награждаване от Културен форум Европа за постижения в сферата на културата. Това съобщават от екипа на Международния театрален фестивал "Варненско лято". Пиесата бе..
Бургас става домакин на първия Черноморски международен литературен фестивал. От днес до 9 юни ще има четения и професионални срещи с участието на над 50 писатели, преводачи, издатели, литературни агенти от Турция, Грузия, Украйна, Румъния и..
"По един уникален начин е намерено, как всеки сектор в културата да се финансира погрешно. Хората на изкуството в момента работят точно като фабрики и вместо..