Финансовият ефект от присъединяването на страната ни към Шенгенското пространство по суша ще възлиза на 1,63 млрд. лв. годишно, показва проучване на Института за икономически изследвания към Българската академия на науките.
Най-голяма ще бъде ползата за тежкотоварния автомобилен транспорт и за производителите и износителите на стоки, която се изчислява на 1,39 млрд. лв. Предимство ще бъде също елиминирането на преки и потенциални за българските граждани загуби при преминаване на сухопътната граница с Румъния и Гърция в размер на 242 437 дни.
Друг плюс е свързан с общия екологичен ефект от удълженото време за преминаване на граничен контрол по суша. “При отварянето на Шенгенското пространство по суша ще намалеят чувствително и въглеродните емисии”, се казва в изследването.
Преки ползи от присъединяването на България към Шенген ще има и за фиска – около 138 млн. лв.От 8 октомври започва налагането на ефективни санкции по отношение на търговците, които не спазват разпоредбите на Закона за въвеждане на еврото в България. Периодът на адаптация, при който институциите правят единствено предписания, приключва...
"Изграждането на част от автомагистрала “Рила", която е разклонение на магистрала “Струма" към Северна Македония, ще бъде отдадено на концесия." Това заяви в Кюстендил министърът на транспорта Гроздан Караджов. "На 1 октомври..
"Не считам, че трябва да се вдигат каквито и да е налози, данъци", каза социалният министър Борислав Гуцанов пред БНТ. “Достатъчно е тежко и без това положението на хората, за да се натоварва допълнително семейният бюджет“, така отговори министърът..
На 8 октомври изтича двумесечният гратисен период, който беше даден на търговците, за да преведат обектите си в съответствие с изискванията на Закона..
Близо 170 представители на германския бизнес, експерти, представители на институции и дипломатически мисии се включиха в икономическия форум "Румъния и..