Анелия Христова - сертифициран винен експерт и екскурзовод, член на Българската асоциация на винените професионалисти, заяви пред БТА необходимостта да се представят и показват повече местните български сортове. В тази връзка важна част от рекламата на българските вина е организирането на събития, свързани с дегустация на вино, съчетани с разнообразни гледки и преживявания.
У нас, освен добри вина от български сортове, се правят и много хубави вина от световни такива, като Каберне Совиньон и Мерло. Но Анелия Христова държи на акцента и фокусавърху традиционните, местни български сортове, а най-добрата симбиоза е местната храна с местното вино, създадено от местен сорт, който най-добре вирее на тази територия.
Христова е съставила и карта за винен туризъм, която всяка година обогатява с местни изби в Североизточна България. Отворени за външни посетители, с обособени подходящи за целта дегустационни зали и специалисти, те могат по достъпен и интересен начин да представят историята на своето вино. Така постепенно България ще извърви пътя на Франция, Италия и Испания отпреди десетки години, категорична е виненият експерт. Стъпка в тази посока са празниците, посветени на местни сортове вина, като Димят, Мискет, Памид, Гъмза. Чудесен пример е и Денят на Мавруда, който Българската асоциация на винените професионалисти ще организира през октомври в Русе. Анелия Христова посочва и предстоящия в началото на май двудневен фестивал "Винофрения", който ще събере в Русе вина от 23 български изби, в съчетание с местна кухня, културна атмосфера и музика на живо.
Вижте също:
В наши дни в пристанището на Поморие са пуснали котва предимно яхти, а старите дървени рибарски лодки са заменени с модерни, снабдени с мощен двигател съдове. Традиционният поминък на черноморското ни градче, свързан с риболова е напът да изчезне,..
Кой казва, че българите сме намръщени и черногледи хора? Разходете се из софийските коледни базари и ще останете с коренно различно впечатление. Празничните украси, музиката, въртележките и сергиите, преливащи от лакомства иръчно изработени..
През 2009 г. една държавна компания в Шанхай пуска на пазара кисело мляко с марка "Мусилиян", както наричат село Момчиловци в Китай. Появата на нашенския продукт е придружена от мащабна рекламна кампания и името на родопското село бързо..
Парк "Мини България" е необичайно място за туристическа обиколка. Тук сякаш като на длан си дават среща най-важните забележителности от историята,..