Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Рехабилитацията на железопътната линия Пловдив-Бургас съкращава времето за пътуване с 40 минути

Намаляване на времето, повишаване безопасността на пътуване и на комфорта на пътниците е основната цел на проекта за рехабилитация на участъци от железопътната линия Пловдив-Бургас. Предвижда се да бъдат обновени железният път, гарите, прелезните настилки, стоманобетонните мостове, отводнителните съоръжения, контактната мрежа, осигурителните инсталации и други важни елементи, които ще направят влаковия транспорт по-бърз, комфортен и предпочитан.

Намаляването на времето за пътуването е пряко свързано със скоростта на влаковете, която ще бъде между 100 и 160 км/ч, обяснява инж. Иво Янакиев, ръководител на проекта от Националната компания "Железопътна инфраструктура". За пътническите влакове се очаква съкращаване на времето за пътуване с 40 минути, а за товарните – с 30 минути.

Изпълнението на проекта за рехабилитация на железопътната линия „Пловдив - Бургас” е разделено на три части. Първата вече е изпълнена и засяга участъка от Mихайлово до Калояновец. Дължината на железния път е 21 километра. Втората част е в напреднал етап и предвижда обновяване на железопътната инфраструктура в 120 километров участък - от Стара Загора до село Завой, на 10 километра североизточно от Ямбол и от село Завой до гара Зимница. Усилено се работи и по третия етап на проекта, който включва ремонтни дейности по релсите и основните гарови коловози в отсечките село Церковски - град Карнобат, която е с дължина 28 километра и тази между Карнобат и Бургас, дълга 122 километра.

Важен елемент от обновителните дейности са контактната мрежа и осигурителната инфраструктура. Крехките порцеланови изолатори се сменят с полимерни, подменят се носещите въжета и стълбове. Модернизират се и системите за управление на движението по гарите.

Общата стойност на проекта за рехабилитацията на ж.п. инфраструктура в участъци от линията „Пловдив - Бургас” възлиза на малко над 343 милиона лева. 275 милиона от тях се осигуряват от Кохезионния фонд на ЕС, 68 милиона от държавата и около 129 милиона от Националната компания „Железопътна инфраструктура“.

Как се изпълнява проектът за обновяване на железопътната инфраструктура по линията Пловдив- Бургас и какви ползи ще имат пътниците от всичко това в близко бъдеще – чуйте в репортажа на Красимир Мартинов, както и от обясненията на инж. Иво Янакиев.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Над 293 300 сигнала за онлайн престъпления над деца от началото на годината

Националният център за безопасен интернет отчита pекорден брой сигнали за онлайн престъпления над деца в цяла Европа. За периода януари-септември 2024 г.  са регистрирани над 293 300 сигнала за онлайн насилие над деца. Данните от обработените от Центъра сигнали бяха представени на пресконференция днес. Пред Радио София Антоанета Василева –..

публикувано на 11.10.24 в 17:29

България е сред водещите държави за развитие на бизнес, според доклад на Световната банка

Преди дни Световната банка представи годишната си класация за условията за развитие на бизнес в 50 страни от целия свят. Класирането е ново и е извършено на базата на три основни показателя – “качество на нормативната уредба", "ефективност на публичните услуги" и "оперативна ефективност". Докладът е озаглавен "Готовност за бизнес". Според..

публикувано на 11.10.24 в 16:07
Доц. Мирослав Богданов

Хората не разбират мащаба и съдържанието на рекламния дизайн

Рекламният дизайн е вид творчество за визуална информация, комуникация и реклама. Основна негова характеристика е, че изгражда условна реалност чрез краткотрайни във времето и мобилни в пространството визуални образи, носители на определени социални, културни, търговски и рекламни послания. Обект на рекламния дизайн са визуалните образи на..

публикувано на 11.10.24 в 15:44

Поне 14 жертви на урагана Милтън, милиони без ток, за някои "най-лошият сценарий" е избегнат

По данни на Вашингтон Пост най-малко 14 са загиналите след като ураганът Милтън удари Флорида рано в четвъртък българско време. Природното бедствие доведе до силни ветрове и наводнения. Стотици са били спасени като спасителните екипи продължават работа. Близо три милиона останаха без ток. Ураганът бе предшестван от серия торнада, довели до..

публикувано на 11.10.24 в 14:56

Радослава Боор призовава да не се страхуваме от изкуствения интелект, а да се гмурнем в дълбокото

Радослава Боор Даскалова завършва Националната художествена академия в София . От 2005 г. е член на Съюза на българските художници. Повече от 17 години работи като графичен дизайнер, илюстратор, уеб дизайнер и арт директор в България и в чужбина. В момента живее и работи в гр. Прага, Чехия. Не престава да работи за България и си сътрудничи с различни..

публикувано на 11.10.24 в 14:31
Стефан Прохоров

Стефан Прохоров: Свободният театър е силно граждански ориентиран

АСТ Фестивал за свободен театър , с подкрепата на IETM, световната мрежа за съвременни изпълнителски изкуства, работи за поетапното картографиране и видимост на свободните сцени в София . Тази година от Асоциация за свободен театър са поканили самите пространства да предложат своя програма, за да уловят и покажат разнообразието и неочакваната..

публикувано на 11.10.24 в 14:00
Редакторът Антон Биров

"Инстамозък" - как пристрастяването към дигиталните технолгии влияе на здравето ни

Живеем в един непознат свят, който изобщо не прилича на онзи, за който сме създадени. Мозъкът ни вижда опасности навсякъде, лесно се стресира и разсейва и не умее да върши няколко неща едновременно, въпреки че живеем в дигитален свят.  Това е темата в книгата “Инстамозък” на водещия експерт Андерш Хансен .         Авторът говори за различните начини,..

публикувано на 11.10.24 в 13:24