Намаляването на времето за пътуването е пряко свързано със скоростта на влаковете, която ще бъде между 100 и 160 км/ч, обяснява инж. Иво Янакиев, ръководител на проекта от Националната компания "Железопътна инфраструктура". За пътническите влакове се очаква съкращаване на времето за пътуване с 40 минути, а за товарните – с 30 минути.
Изпълнението на проекта за рехабилитация на железопътната линия „Пловдив - Бургас” е разделено на три части. Първата вече е изпълнена и засяга участъка от Mихайлово до Калояновец. Дължината на железния път е 21 километра. Втората част е в напреднал етап и предвижда обновяване на железопътната инфраструктура в 120 километров участък - от Стара Загора до село Завой, на 10 километра североизточно от Ямбол и от село Завой до гара Зимница. Усилено се работи и по третия етап на проекта, който включва ремонтни дейности по релсите и основните гарови коловози в отсечките село Церковски - град Карнобат, която е с дължина 28 километра и тази между Карнобат и Бургас, дълга 122 километра.
Важен елемент от обновителните дейности са контактната мрежа и осигурителната инфраструктура. Крехките порцеланови изолатори се сменят с полимерни, подменят се носещите въжета и стълбове. Модернизират се и системите за управление на движението по гарите.
Общата стойност на проекта за рехабилитацията на ж.п. инфраструктура в участъци от линията „Пловдив - Бургас” възлиза на малко над 343 милиона лева. 275 милиона от тях се осигуряват от Кохезионния фонд на ЕС, 68 милиона от държавата и около 129 милиона от Националната компания „Железопътна инфраструктура“.
Как се изпълнява проектът за обновяване на железопътната инфраструктура по линията Пловдив- Бургас и какви ползи ще имат пътниците от всичко това в близко бъдеще – чуйте в репортажа на Красимир Мартинов, както и от обясненията на инж. Иво Янакиев.
Споразумението между САЩ и Европа или сделката, ако използваме лексиката на Доналд Тръмп, без да знаем детайли по нея, изглежда по-добре отколкото можеше да бъде след заканата за 30% мита на стоките, изнасяни от ЕС отвъд Атлантическия океан. Договореното все още трябва да бъде прието от страните членки, но имаше и доста по-лош сценарий за..
Проблемът с пожарите у нас става все по-сериозен. Те стават повече на брой, по-интензивни и унищожават все повече площи, особено от горите, отчитат от WWF България. За последните 15 години у нас са възникнали и гасени над 7 хиляди горски пожара . Според решение на Народното събрание от 19 юли 2024 г. Министерският съвет е задължен да..
Карнавални шествия, големи марионетки, куклен театър и цирк са сред събитията, с които Фестивалът за улични изкуства 6Fest (ШестФест) ще направи лятото в София по-артистично. В парковете 6Fest ще представи дневно и светлинно шествие с три от своите големи карнавални кукли, както и работилница по улични и карнавални изкуства, насочена към деца и..
Годишната профилактика на "Топлофикация София" продължава и от днес до 8 август (петък) 2025 г. с временно спиране на топлоподаването тя ще засегне: ж.к. "Банишора", ж.к. "Света Троица", ж.к. "Фондови жилища", част от ж.к. "Илинден", ж.к. "Зона Б–5", "Зона Б-5-3", "Зона Б–18", "Зона Б–19"; ж.к. "Надежда" - 1, 2 и част от 4, ж.к...
Два месеца след като беше представена публично, интерактивната карта “Черна писта“ - разработена от 18-годишния Мартин Атанасов, е била посетена от над 300 хил. души. Платформата визуализира повече от 177 000 пътнотранспортни произшествия, регистрирани от 2021 г. насам, и показа как статистиката се превръща във видима и разбираема информация,..
Център "Амалипе" си партнира с Министерство на труда и социалната политика и Държавната агенция за закрила на детето в системните усилия, които държавата планира за превенция на ранните бракове.На срещата е поставен акцент върху превенцията на ранните бракове и съответно ранните раждания. На 22 юли става ясно, че център “Амалипе” ще си партнира с..