Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

ЦИК ще излезе с предложение за промяна в нормативната уредба

Снимка: БГНЕС

Малките партии са имали по-голямо медийно присъствие по време на предизборната кампания, сочи  докладът на Съвета за електронни медии и Централната избирателна комисия. Присъствието на толкова много и нови партии показва, че медиите са успели да наложат нови политически обекти, посочи председателят на СЕМ Георги Лозанов.

Страната ни не е излизала от предизборна кампания много отдавна, смята Георги Лозанов. Заради това, според него, последната е била много вяла. Мониторингът обаче показва нещо много важно и това е нуждата от промяна в законодателството, посочи председателят на СЕМ.

Смятаме, че тази кампания го доказа още един път, че описаните в Изборния кодекс агитационни форми са анахронични и не вършат работа и много ми се иска да има в това отношение сериозно преформулиране на медийната предизборна кампания в следващите периоди. Така че напред да излязат журналистическите форми, и то креативните журналистически форми.

Централната избирателна комисия също ще излезе с предложение към 43-тото Народно събрание за промяна в нормативната уредба, каза председателят й Ивелина Алексиева.

Централната избирателна комисия прави анализ на организацията и произвеждането на изборите  на тези, в сравнение с предходните. В резултат на това Централната избирателна комисия също ще излезе с предложение към новото Народно събрание за промени и подобряване на нормативната база.

Поне 13 сигнала са подадени в Централната избирателна комисия от страна на СЕМ по време на кампанията, за които от ЦИК са реагирали своевременно.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.