Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Димчо Тодоров: България трудно ще промени имиджа си на дестинация за евтин туризъм

Любомир Аламанов: Призовавам всеки, който отиде в хотел, да пита: "Тук кого мога да ритам, защото ще си платя?"

Снимка: Венета Николова

Това не би трябвало да бъде присъда към всички шведски граждани и към държавата Швеция. Не трябва да обиждаме туристите, но и не трябва  да си затваряме очите пред това грубо и грозно предизвикателство към един български гражданин, който е на работа и се пази от закона във връзка с това, че изпълнява своите служебни задължения. Не бива да се залита в двете крайности. Това каза Димчо Тодоров, председател на Българската асоциация на експертите в туризма, по повод инцидента с туриста от Швеция, който нарани камериерка в хотел в "Слънчев бряг".

България наистина се е превърнала в дестинация на евтин туризъм, да не кажа алкохолен, но не би трябвало да се засягаме от това, защото малко или много всички сме виновни за това, коментира той в предаването "Преди всички":

Този човек поне видимо не беше пиян, на кадрите не виждаме диалога между двамата, но постъпката е неприемлива, особено за петдесет и няколко годишен човек. Това според мен не е типичен алкохолен случай.


Не бих казал, че са масови изстъпления, но ние сме направили такава среда – средата в "Слънчев бряг" до голяма степен е създадена за такъв вид туризъм, допълни Тодоров, който не вижда вариант в скоро време имиджът на страната ни като дестинация за алкохолен туризъм да се промени. Относно обсъжданата нова стратегия за развитие на туризма, Димчо Тодоров посочи:

Аз съм сигурен, че министър Ангелкова и екипът ѝ искат да направят нещо, но дали е възможно, след като веднъж  е изпуснат духът от бутилката, след като презастроихме нашите големи туристически центрове и тази тенденция продължава? Едва ли ще създадем по-различна атмосфера.


Че всички сме виновни за това положение, е някакъв абсурд, някаква тотална лъжа, която няма нищо общо с реалността, коментира пиар специалистът Любомир Аламанов:

Това е една малка група от 10, 20, 50 души, които презастроиха, не сме презастрлоили ние. Те направиха така, че България да е известна с този имидж. Това да си работодател и да кажеш: "Могат да ритат моите служители, само и само да се вземат малко повече пари, това е най-абсурдното! Не може в национален ефир браншови шеф да казва: "Трябва да се снишим, за да не си загубим парите". 

Това плащане, тези фамозни пари, които се размятат от тези няколко човека, никой в България не ги вижда тези пари. Това са затворени комплекси, които сключват договори с огромни туроператори, които прибират едни пари, но тези туристи не изразходват пари в България. От това нещо няма никакъв смисъл... Това са една шайка хора, които са ни яхнали от много години, които смятат, че всичко им е позволено и че живеем в 1980 година по времето на "Балкантурист"... Призовавам всеки, който отиде в хотел, да пита: "Добър ден! Тук кого мога да ритам, защото ще си платя?"  

Относно имиджа на туристическия бранш и на България като туристическа дестинация Аламанов заяви:

Аз лично не разбирам какво се случва в този бранш, може би никой не разбира, освен тези 10, 20, 50 души максимум, които твърдят, че нещо се развивало.

Двете мнения чуйте в звуковия файл.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.