Учителите от уеб платформата работят с ромски организации по места, с които заедно намират помещения (например читалища), които оборудват с компютри и там се обучават децата. За българчетата по света платформата дава възможност да се почувстват близо до техните връстници. Това е особено важно за тези от тях, които не са в големите градове, където има големи български общности, както и тези, които не могат да посещават българско училище.
Важно е да се уточни, че става дума за учене с реален човек, а не за общуване със софтуер. Оказва се, че в началото реакциите са били "доста предпазливи", но щом някой се престрашавал да използва платформата, той то харесвал и го търсел отново. И децата лесно въприемат тази алтернативна форма на обучение.
А всъщност най-първата реализирана идея на екипа е била предоставянето на възможност за учене на деца в болници, които са там за продължителен период от време и така са били принудително откъснати от учебния процес. И се е получило успешно, полезно и им дало силно чувство за удовлетворение, че са направили нещо добро, защото иновациите са главно за това - да улесняват живота на хората, да го правят по-добър.
В момента са в процес на изнасяне на външния пазар, като имат партньори из целия свят - "на шест континента, смело мога да твърдя, като за нашите партньори не предоставяме съдържание, а по скоро им даваме инфраструктурата и помагаме методически на различни образователни организации и корпорации", казва Светлана Савова.
Вторият ни гост - с награда за най-иновативно предприятие, е един от основателите на Тickey, които са разработили възможност за плащане чрез смартфон. И за това четирима от шестимата основатели само преди дни бяха наградени в класацията за най-добрите 30 под 30 (става дума за тези четирима, които са под 30 години като възраст).
Същественото при нас е, че скъпоструващи устройства като валидатори и автомати, са интегрирани в смартфона, обяснява Димитър Димитров. През август те внедряват създадената от тях система в два града - Варна и канадския Шербрук.
Всичко това - с подготовката и реализирането, се случи в рамките на два месеца. За сравнение, в София би трябвало да стартира проект за интегриррана билетна система, който да бъде завършен в рамките на две години. Иначе в момента в София тяхната система се прилага експериментално на 9 местростанции, на които има специални турникети за плащане със смартфон. Първият им реализиран проект е бил в Англия, за фериботи, които там са част от градския транспорт.
Изобщо към случващото се в града и градската мобилност са насочени разработките на Tickey искат да обхванат и паркирането и велосипедите под наем. Иначе, според Димитър Димитров, големите "играчи" в сектора на така-наречените мобилни билети са три - Великобритания, Германия и САЩ, а конкретно в това, което нашата компания прави, сме лидери в световен мащаб, най-вече защото другите са още в етапа на лабораторните изпитания.
Преди две години, когато създателите представят Тickey на различни конференции, "големите" в сектора били доста шокирани, защото ние се появяваме отникъде, от една малка държава, с де факто готов продукт, за който те казваха, че в рамките на 2-3 години ще пуснат на пазара. Идеята хрумва на Димитър в началото на 2014 г. и година и половина по-късно продуктът е факт.
В нашия сектор нешата трябва да се случват бързо, защото работим с най-новите технологии - например, сензорите за близост, които използваме, са създадени в края на 2013 г. Изобщо в мобилните технологии 3-4 години, се равняват на десетилетия в други отрасли. От друга страна, много намалиха разходите за разработка и внедряване, което ни позволява да сме толкова бързи, разкрива нашият гост.
В момента са на финалната права в преговорите с градската управа на Лисабон. Вече провеждат тестове и скоро се надяват да внедрят Тickey. Там всъщност участваме в програма на общината, която се казва Smart Open Lisboa и цели да привлече колкото се може повече старт-ъп (стартиращи) компании, които да подобрят качеството на живот в града.
На 25 януари 2025 година, Българско национално радио отбелязва 90 години от издаването на Указ номер 25, подписан от Цар Борис III. С тази наредба-закон радиоразпръскването в България става държавна собственост. Тази дата се възприема за начало на професионалното радио в България: Запис от разговор с инж. Симов ни предостави друг емблематичен..
Велизар Пеев и шоколадената фабрика са в центъра на нашия интерес днес: На 7.11.1901, Велизар Пеев отваря врати първата шоколадова фабрика в България. Какаовите зърна се внасят от Латинска Америка. Първият уред за разбъркване на шоколадовата смес му се изпраща от самия Линдт. На шоколада не пише, че е произведен в България. Защо, както и к акви са..
Днес ще ви раздипля патетичната любовна история на поетите Екатерина Ненчева, Пейо Яворов и Дора Габе. В Легендите на София съм разказвала и за тримата, но днес ще разкрия кой в кого е бил влюбен. И понеже за Екатерина Ненчева, първата българска писателка дръзнала да вплете в стихове любовните си пориви, се знае сравнително малко, отделям повече..
„ Градината на доброто “ е не просто документален филм с благотворителна цел. Милена Илиева (сценарист) и Силвия Пешева (режисьор) ни разказват историята: "Филмът е за Милена Боева. Тя прави тази градина " Вдъхновение " в Божурище и създава 15 работни места за младежи в неравностойно положение. Работата им помага да бъдат самостоятелни. В тази..
Тодор Адамски, основател на групата "Феникс" за промоцията на албума им "Ритуал" с участието на група "Графит": "Ние сме доста древна ъндърграунд група още от 1984, в 2012 се събрахме отново с променени членове и скромна дискография. Към момента сме петима. В заглавната песен тази вечер доктор по българска филология участва с кавал. Вкарали сме..
Започва Менар филм фест със специално събитие – поканата е от Здравко Григоров: "До 30 януари продължава фестивалът. Съботната вечер е много интензивна - паралелно са 4 много силни филма (подробности в звуковия файл). Тази година разширяваме границите със Саудиска Арабия. В неделя следобед заедно с инициативата "Храна за размисъл" ще се опитаме да..
Започва кандидатстването за осмите годишни награди „Employer Branding awards” – подробности от Надя Маринова, главен редактор на B2B media, организатори на събитието: "Това са награди за успешно изграждане на работодателския бранд. Има какво да се покаже заради технологичния напредък, успяваме да уловим тези, които ги прилагат и да ги покажем. Имаме..