През 2008 година Столичната община гръмко заяви, че ще премахне този тип съоръжения в София. Панелните постройки са изградени в междублоковите пространства върху общинска собственост и са предимно в районите "Люлин", "Красна поляна", "Слатина" и "Подуяне". Модата датира от 90-те години на миналия век, а в момента е грозна гледка, с която общинарите не могат да се справят. На жителите на столичния квартал "Хаджи Димитър" отдавна им е омръзнало да виждат бетонните съоръжения пред домовете си.
Няма данни кога точно през годините са изграждани тези гаражни клетки, но някои от собствените им дори плащат данък за тях. Данъчните партиди са открити във времена, в които за целта не е било необходимо да бъде представен документ за собственост. Това обаче не променя факта, че съоръженията са незаконни. Освен това те са изградени на най-причудливи места - в средата на тротоар, до оградата на училище, до жилищна кооперация, като се ограничава достъпа на живеещите във входа, върху подземни съоръжения, като водопровод и канализация. Имало е случаи, в които водопровод аварира точно под гаражна клетка, казват жители на квартал "Хаджи Димитър". Има обаче и граждани, които не са съгласни с премахването на гаражните клетки.
Ако бъдат премахнати всички 650 гаражните клетки в район "Подуяне", биха се освободили двойно повече паркоместа, казват общинарите, но Цветанка Ватева, главен архитект на района, каза за Радио София, че за цялата 2017 г. са успели да се справят едва с 56 от тях.
Още по темата - чуйте в звуковия файл.
Продължава седмицата, в която анализатори във "Форум" правят равносметка на 2024-та и споделят очакванията си за 2025 година. Арман Бабикян, пиар експерт и Георги Проданов, политолог днес коментираха какво се случва в момента и какви биха били последствията при възможните изходи от продължаващите преговори за редовно..
Заради неефективност на нощния градски транспорт в София Карлос Контрера е предложил съкращаване на линии още през март 2024 година, съобщи пред БНР самият той. Контрера е общински съветник трети мандат и е зам.-председател на Комисията по транспорт в СОС. В доклад (с Ваня Григорова) той се предлага да бъдат спрени две от линиите на нощния..
Ако трябва да търсим в американската съвременна политика два персонажа, които са диаметрално противоположни - това са Джими Картър и Доналд Тръмп, който след около седмица ще влезе в Овалния кабинет. Това заяви журналистът Енчо Господинов в ефира на Радио София. Той разказа, че е бил 27-годишен репортер, когато Джими Картър полага клетва като 39-ия..
Началото на годината традиционно е време за анализи и прогнози. Обръщаме поглед към пазара на труда. Какъв беше той през 2024-та и какви са прогнозите за 2025-а? Обявите за работа, заетостта, цената на труда - търсенето и предлагането в различните сектори, как технологиите оформят и влияят на начина, по който работят и се развиват компаниите...
Стремежът към поевтиняване е общ знаменател за много хранителни стоки и продукти , които през последните месеци и години видимо са влошили качеството си. Това обикновено става там, където технологиите позволяват използването на евтини заместители . Това коментира пред БНР-Радио София Богомил Николов от Асоциацията на активните..
Дали ще бъдат спрени две от линиите на нощния градски транспорт - N3 и N4, а другите две - N1 и N2 ще обслужват пътници само в петък и събота, ще реши Столичният общински съвет на следващото си заседание (16 януари), ако предложението в доклада на Ваня Григорова и на Карлос Контрера бъде прието. Противници на "орязването" на нощните..
“Лицата на нощна София“ - така е озаглавена предстоящата изложба, за която разказа в предаването “Радиокафе“ музикалният журналист и фотограф Иваничка Кючукова. “Лицата на София и на музиката са важно нещо за мен, но те са важни и за самия град“, отбелязва тя и допълва, че в нейното ежедневие често среща различните лица на София - публиката и..