Чуйте разговора ни, в който става дума и за уникалната атмосфера на този оркестър, защо за повечето музиканти в него той е по-скоро мисия, отколкото работа и защо за Боби Йоцов именно Юлия Христова символизира истинските промени в музикалния ни живот веднага след 10 ноември 1989-а.
Говорим за идеи, за визии, за това, което той би искал да промени - както колоритно го описа "никой не иска да прави същата баница като съседа", за това че трябва да се откриват повече неизпълнявани творби, да се разширяват хоризонтите на публиката, без да се избягва на всяка цена комерсиалния момент.
Като модерен човек, както самият Боби Йоцов вметна, смята да наблегне на по-близките към нас времена и творците, които наистина се нуждаят от внимание. Осъзнава, че сега неговата работа ще бъде да се среща с много хора - и с тези, които могат да помогнат, и с тези, които просто обичат оркестъра. Иска да промени статуквото на взаимната непоносимост между хората на изкуството и хората с пари, защото вярва, че колкото и да си богат, богатството ти "и пет пари не струва", ако не направиш нещо смислено с него. Припомня едни други времена, когато е имало много хора, за които е било нормално да даряват за различни каузи, и културата определено е била сред тях. Разговорът стига и до неговия дядо (който за разлика от брат му Христо, баща му и майка му) е бил търговец, но човек с много широк кръгозор.
И ето сега Боби Йоцов се захваща с едно ново предизвикателство (освен споменатите преподавания, той управлява и Студио 5) и е решен да вложи всичките знания и умения, събрани за 52 години (които никога няма да му дадете), за да направи времената още по-добри за Нов Симфоничен Оркестър.
Разговорите са с Еди Емирян - един от стожерите на "Хоризонт" и с Милен Димитров - редактор в Дирекция “Дигитални програми”, направление “Интернет портал” на Българското национално радио. Също така Милен работи към Златния фонд на Радиото. И, разбира се, по-младите от нас го познаваме, като постоянен лектор в БНР Академията, създадена с методическа и..
Курубаглар, Лозеница, Лозенец - трансформациите в името са не по-малки от трансформациите на мястото: В първата част се срещаме с "оазиса в степната равнина" по разказ на Вазов от края на 19 век. Защо е била пренебрегната и кога се правят първите стъпки за "охубявяването" ѝ? Слушаме и спомени на Иван Венедиков за държавната и общинска политика,..
В "Адресите на любовта" припомняме за един от най-големите цигулкови виртуози на ХХ век, който умира беден и самотен, непознал любов и женска ласка. Един от редките случаи, в които разказваме анти-любовна история. Навремето наричали Васко Абаджиев гениален, но странен. Днес биха го описали с модерното определение „от аутистичния спектър“...
Ана Андреу Бакеро гостува в България с дебютния си исторически роман „Принцесата от Бухенвалд“ – печалната история на Мафалда Савойска, сестра на Царица Йоанна Българска. Събеседник ни е Деметра Димитрова, редактор на романа: "Тайно се надявахме тя да дойде, имахме интересен диалог с читателите. Инициативата дойде от Институт "Сервантес"...
Лечение чрез хипноза – митове и легенди. Гост по темата е Екатерина Цанова: психолог, който работи с Позитивна психотерапия и Хипнотерапия при паник атаки, повишена тревожност, страхове, фобии, безсъние, депресивни състояния, обсесивно-компулсивно разстройство, хранителни разстройства, житейски кризи и др.: "Хипнозата е състояние на контролиран..
Започва 29-то издание на София Филм Фест – представя ни го основателят, самият Стефан Китанов: "Особено забележително е присъствието на българския филм - около 60 от 180-те филма са български. Почти 50 са премиерни, Важно е да гледаме българското кино в контекст, да сравним филмите помежду им и със световни. Темите са многообразни - от исторически до..
Започва Мисия „Стани инженер изобретател в Музейко“ – в нея ни въвеждат Александра Димитрова и Валентина Венкова: "Децата учат чрез играта, чрез преживявания. Така усвояват нови знания много лесно. Активират се всички видове интелигентност. С днешните работилници даваме възможност да се докоснат до различни професии, да влязат в обувките на..