Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Екатерина Димитрова: В обществото ни нуждата от правдоподобна информация е все по-належаща

На обществените комуникации и рекламата е посветено тази седмица предаването “Радиоприемница”. Как влияят на обществото, как го променят, докато те самите търпят развитие? - за всичко това ще става дума до края на седмицата.

"Пиар (от англ.ез. PR - public relations или връзки с обществеността - бел.ред.) професията е една от най-дискутираните в днешно време и в позитивен, и в негативен план", казва Екатерина Димитрова - член на УС на Българската асоциация на пиар агенциите и изпълнителен директор на една от водещите пиар агенции у нас. "В негативен план, защото когато се случи нещо лошо или има неправилна комуникация, първият, към когото се насочва атаката, е пиар специалистът".

От друга страна, на младите хора им се струва атрактивно да работят в сферата на комуникациите. Тази професия става толкова популярна, защото “в обществото ни нуждата от правдоподобна информация е все по-належаща. Правилно поднесена към правилната публика, открита и ясна. Това дойде и с бума на дигиталното пространство, и с бума на фалшивите новини, и развитието на технологиите. Професията придобива все по-голямо значение, защото всеки има нужда информацията да бъде преведена на точния език и да бъде насочена правилно", обяснява пиар експертът.

Добрите пиари имат история, опит, задълбоченост и познаване на пазара и заобикалящата среда. “Един пиар не може да си  позволи да бъде повърхностен”, допълва тя. Освен опит е нужна и отговорност при създаването и поднасянето на информация по подходящ начин, така че да постигне целите си и да бъде максимално открит и прозрачен.

Според Екатерина Димитрова не бива да бъде подценяван интелектът на публиката, защото хората са интелигентни и никой не приема с лека ръка една невярна, но лустросана информация. Друга тенденция е, че пиарите вече работят директно с мениджърите, а не с техните маркетингови отдели. Освен това мениджърите в България вече се вслушват и в мнението на експертите, включително и на пиарите.

Предприемачите също работят върху себе си - по отношение не само на професионален напредък, но и на развитие на емоционална интелигентност, емпатия и са склонни да се вслушат в съветите на пиарите. Освен това се доверяват и на анализ. Важното е да има спойка между пиар агенцията и мениджъра, с който се работи. Трябва да се спазват и морално-етичните кодекси като честност, откритост, прозрачност, коректност, не обслужване едновременно на две компании с конкурентен интерес и др.

“Едно послание, за да има ефект, трябва да докосне по някакъв начин публиката, към която е насочено. Трябва да уцели тези опорни точки, които са важни за реципиента на посланието”, казва експертът. Според нея, в днешно време, комуникацията е една активна обратна връзка.
Чуйте целия разговор в звуковия файл.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Деца играят вън

Днес предаването е в Шесто основно училище в София, темата е за достъпността в извънучебно време на училищните дворове , а първи гости са Мая Цанева от сдружение Безопасни детски площадки и Диана Андреева, експерт образование, Национална Мрежа за Децата: Мая Цанева : "Имаме нужда от повече добри примери и положително мислене - това, което е..

публикувано на 20.10.24 в 10:06
Павел Златаров

Моцарт и Менделсон в „Светлини и сенки“ на квартет Филхармоника

Павел Златаров е концертмайстор на Софийската филхармония. Но същевременно е първа цигулка в квартет Филхармоника , който вече няколко години представя своите добре обмислени и задълбочено представени програми пред публиката. В състава на квартета са още Милена Златарова (водачка на виолите в СФ), Ана Иванова, която е помощник - концертмайстор и..

публикувано на 19.10.24 в 20:21
инженер Стоян Митов тъкмо завършил в Дрезден

Историята оживява - инженер Стоян Митов - проект първи

Разговорите са с архитект Татяна Митова. В продължение на 21 години, тя ръководи архитектурно студио “Ами”. То е създадено през 1996 година, като частна практика от архитект Любомир Митов - племенник на инж. Стоян Митов. Продължаваме с  Кристиан Ваклинов - председател на „Гражданско сдружение за теснолинейката“, което безвъзмездно поддържа дома-музей..

публикувано на 19.10.24 в 16:00

Софийски разкази - На кино в стара София

Петър Кърджилов намира доказателства за първа кинопрожекция в България само година след премиерата на братя Люмиер в Париж. За първа прожекция говорят вестници от началото на декември 1896. Тя е в х-л Македония, след това има прожекция и в кафене "България", и в "Славянска беседа". Кои са първите "киносалони", какви интерсни професии е имало около тях,..

публикувано на 19.10.24 в 15:00
Сцена на битка, водена от цар Самуил и сина му Гавраил Радомир срещу византийците – миниатюра към т.нар. Мадридски препис на хрониката на Йоан Скилица, византийски летописец от края на XI в.

Адресите на любовта - цар Самуил и Биляна

Девойката пада жертва на чувствата си към владетеля Една от най-романтичните народни песни „Биляна платно белеше“ е съхранена от братя Миладинови. А Димитър Талев, позовавайки се на реални исторически източници в трилогията „Самуил“,  разкрива коя е девойката от любовната балада. Тя е дъщерята на богомила Дамян, на която българският цар отдава..

публикувано на 19.10.24 в 14:00

Благотворителността е страхотна, а доброволчеството е нейно продължение

Национален ден на благотворителността – интервю с Емануела Иванова от TimeHeroes : "За 12 години над 3000 кампании са се регистрирали в сайта ни, над 97000 души са дарявали време и ценни вещи. Благотворителността е страхотна - доброволчеството е нейно продължение. На ежедневна база не е трудно. Проверяваме всяка организация в платформата...

публикувано на 19.10.24 в 11:58

Най-семплото нещо е и най-въздействащо

Докоменталният филм „ INDIA. A Roadtrip Diary ”. От забързаните улици на базара Чаури в Делхи до деликатната тишина на индийската пустиня Тар, визуалният дневник на Мартин Граховски от едномесечно пътуване заедно с Петър Тухчиев ще ви отведе по пътешествието на една от най-оживените страни в света, разказано чрез комбинация цветни и черно-бели..

публикувано на 19.10.24 в 11:34