Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Десислава Олованова:

Рекламата мимикрира заради светогледа на поколението "Z"

Рекламата е вид въздействие, което има своите различни страни. От една страна тя е полезна, защото носи информация за различни стоки и услуги, но от друга много често тя е втръснала на съвременния човек, че се избягва или се приема като своеобразен фон.

Колкото повече се развиват пазарите в света, толкова по-агресивна става рекламата, защото в днешното време много от стоките не са изложени на витрина, а са т. нар. "маркетингови продукти", тоест предлагат се само чрез маркетинг, обясни Десислава Олованова - член на Управителния съвет на Българската асоциация на комуникационните агенции и част от състава на Апелативната комисия на Националния съвет за саморегулация. Рекламата започва и да се видоизменя, много от рекламодателите пренасочват бюджета и маркетинговите си дейности в интернет. Онлайн пространството обаче е по-различно и много често стандартната реклама там е неефктивна. Затова непрекъснато се търсят нови комуникационни механизми, които вкарват рекламирания продукт в самото съдържание. Казано иначе, рекламата започва все повече да прилича на "нереклама".

Десислава ОловановаГлобално изследване на общественото мнение, проведено в 140 държави, насочено към промените в градовете, показва, че 84 процента от хората в света са на мнение, че брандовете могат да променят много повече околната среда, отколкото политиците. Същевременно става ясно, че драматично е спаднало общественото доверие в организации като Обединените нации. Тази тенденция играе важна роля за рязката промяна в рекламното поведение, която кара брандовете не просто да показват предимствата на своите продукти, а да защитават каузи и да променят света.     

Настъпилите промени в голяма степен са свързани с настъпващите нови поколения - поколението "Милениум" и поколението "Z". Характерно за тези "нови хора" е, че те са родени в дигиталния свят, различават се коренно от предишните поколения, не мислят в граници и не живеят "в племена". Най-характерното за тях, обаче, е, че те не се самоопределят като нещо конкретно. Те могат да бъдат всичко в различни моменти. Ето защо те налагат съвършено различен маркетингов подход.

Десислава Олованова се спря и на морално-етичните принципи в рекламата, които в страната ни са добре регулирани и при нарушения се налага забрана за реклама. Клиентите имат ангажимент да спазват тези етични норми, защото биха загубили средства, ако се спре тяхна реклама.

На 26 ноември ще бъдат връчени престижните награди за реклама Effie. Мотото тази година е "Успешните кампании се познават от пръв поглед". Олованова поясни, че Effie оценява кръстосната точка между креативността, творческото решения и резултата от съответната рекламна кампания. Това е и единственият международен фестивал в тази област, който се провежда и в България.    
     

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Организация на движението на столичния градския транспорт за коледните и новогодишните празници

На 23.12.2024, 27.12.2024, 30.12.2024, 31.12.2024 и 02.01.2025 г., 03.01.2025 г., голяма част от линиите на столичния градски транспорт ще работят по празнични разписания, съобщиха от Столичната община. Изключение правят следните линии, които ще работят по делнични разписания: -   Метролинии 1, 2, 3 и 4 -   Автобусни линии № Х9,..

публикувано на 20.12.24 в 19:05

"Дари храна, дари любов" - над 5 тона храна за възрастни хора от Северозападна България

Над 5 тона храна успя да събере софийската фондация "Дари храна, дари любов” само за няколко часа в началото на месеца. Даренията са за възрастни хора от малките села в Северозападна България и се очаква количеството да стигне за близо 600 души. Фондацията е създадена през 2019 г. от младите момичета Вяра Кузманова и Ваклина Стоянова, когато..

публикувано на 20.12.24 в 18:03

Георги Проданов: Не очаквам да имаме стабилно правителство с достатъчно дълъг живот

Това, че се върви към съставяне на правителство, е резултат не толкова на промяна на политическите нагласи между париите, колкото до това, че трябва да бъде решен проблемът с бюджета, коментира пред Радио София политологът и преподавател Георги Проданов. "Има и поредица от неща, които наистина налагат съществуването на едно действащо..

публикувано на 20.12.24 в 15:19

Между 2 задгранични турнета три жени излизат с микрофон на софийска сцена

Ако досега не сте попадали на израза "Три жени на микрофона", може да си помислите, че става дума за радиопредаване, но тази есен много българи в Германия, Обединеното кралство, в Белгия, Австрия, Франция можаха да посетят и да се посмеят на стендъп шоуто "От България с любов" на Оля Малинова, Ива Тодорова и Красимира Хаджииванова...

публикувано на 20.12.24 в 14:47
Художникът с 2 от последните книги, по които е работил

Дамян Дамянов направи илюстрации към книга на Джеймс Клавел, въпреки че отхвърлят негова страхотна идея

Известният илюстратор на книги (и не само) Дамян Дамянов донесе в БНР-Радио София с още две интересни заглавия, над които е работил. "История с деца" Джеймс Клавел ("Шогун", "Цар Плъх" и други) написва по време на Студената война. Текстът може би е нахвърлян за по-мащабен роман, предположи художникат. Заглавието не е известно по..

публикувано на 20.12.24 в 12:44
Иво Тодоров

Иво Тодоров: През 2025 г. БНР ще има нови сайтове и мобилни приложения

През 2025 г. уеб сайтът на БНР ще бъде обновен и развит. Той, както и мобилните приложения, ще бъдат удобни за ползване, за избор и потребяване, съобщи пред Радио София Иво Тодоров, директор на дирекция "Дигитални програми" в обществената медия. Новите сайтове дори ще са три – освен информационният и Бинар , ще има и..

публикувано на 20.12.24 в 11:59