"Чували сме много изпълнения на финала, включително на сър Саймън Ратъл и Берлинската филхармония, но Камджалов надмина всички", смятат от The Bruckner Journal London.
За да пресъздадат сакралното звуково пространство, заложено в творбата на Антон Брукнер, на сцената у нас ще се качат повече от 130 музиканти от Плевенската филхармония, Националния филхармоничен хор „Светослав Обретенов” и солистите с международна кариера Мирела Александрова - сопран, Виолета Радомирска - алт, Георги Султанов - тенор и Ивайло Джуров - бас.
Каня не само почитателите на класическата музика, а и на силното, на дълбокото, на преживяното, на мощното, мистериозното – каза пред Радио София маестро Камджалов. – След Бах и Бетовен, Брукнер е най-големият звуков архитект в музикалната история.
Той посочи, че и по-рано е работил с Плевенската филхармония и с капелата „Светослав Обретенов” и сега с трепет излиза с колегите си отново на сцената.
"Голямата меса не е изпълнявана често, защото произведението изисква задълбочен, откровен прочит", допълни Камджалов. - "Тя е на латински, но в нея става дума за много човешки неща – за любов, за прошка, за смирение, за надежда и вяра. Човек навсякъде има нужда от тези неща.
Каня хората на празник, да се подкрепим взаимно с тази музика.
Мисля, че ще представя най-зрелия Брукнер, който някога съм правил."
Следващите събития в професионалната 2020 г. са свързани с нов компактдиск по музика на Хенрик Гурецки, работата по Европейската културна столица в Риека (там маестрото е музикален директор), ще бъдат издадени още два диска, а фондацията Йордан Камджалов ще отбележи 10 години от създаването си с концерт през октомври.
Какво означава за диригента, на чието име НАСА нарече астероид преди няколко години, произведението на австрийския композитор Брукнер, чуйте в специалното интервю на маестро Камджалов в студиото на Радио София.
Пред микрофона на Даниел Ненчев последователно застават Иван Лечев, Стефан Вълдобрев и Белослава със специален поздрав към БНР и неговите слушатели в празничния ден: "Различно е усещането да слушаш музиката си по радиото. Много уютно ми е да слушам на стар приемник. Много време търсехме място за запис, където музиката ни да не звучи зле и китаристът..
В деня на 90-та ни годишнина, в "Радиокафе" си говорим за любопитни и важни части от историята на радиото. Първият час е посветен на Гласовете на радиото – назад във времето, когато една от най-важните фигури в радиото за слушателите са говорителите . Златният ни фонд припомня гласа на първата говорителка на Радио София през 1933 г., Венче Добрева:..
Програмата за индикативна превенция на употребата на психоактивни вещества за тийнейджъри, младежи, техните родители и близки „Ценните връзки“ е създадена от Превантивно-информационния център по проблемите на наркоманиите – София. “В нашия център се занимаваме с превенция. Има универсална превенция, която е насочена към хора, които приемаме, че не..
Тази вечер седмичните коментатори във "Форум", заедно с водещия Константин Лавсов, обсъдиха темата на деня - взривът в Банкя, както и някои универсални проблеми като проблемите със здравеопазването: взривът в Банкя - колко отговорни сме за безопасността на домовете ни отговорно общество - хора, които се грижат за здравето си; липсата на добри..
Взривът е възникнал вследствие на технически проблем, най-вероятно в горелката на газовата инсталация в самата къща и взривът е бил доста голям, защото една голяма част от къщата е съборена от взрива, казва кметът на Банкя Рангел Марков . На този адрес са живели двама души - брат и сестра, които към момента са в неизвестност . Все още от..
В петъчното "Радиокафе" гост и събеседник е една космополитна личност, по думите на домакина и водещ Даниел Ненчев. Боян Бенев предприемач, пътешественик, писател, музикален продуцент. Сам осъзнава и признава, че се занимава с много и различни дейност и. Носи различни шапки. Влиза в различни роли. " Най-ценното е възможността да..
От 2023 г. тенорът Ангел Антонов е солист в състава на Националната опера в София. Завършил е оперно пеене в Неапол при Луиджи Джордано Орсини. И е написал книга за Райна Кабаиванска, която се нарича "Весталка на операта" . "Много рядко такива книги се пишат от певци. А ние познаваме процеса, знаем какво се случва; от друга страна големите..