Хората на пътя имат усещането, че няма държава. Имитираме контрол, имитираме строеж на безопасна инфраструктура. Имитираме законодателство и обучение. Пет години говорим за промени в закона, за промени в санкциите. За да кажем нещо добро по отношение на безопасността на движение, е необходимо да се извършат много промени, но тези, от които те зависят, сякаш нямат и помисъл.
Имаме дефицити както в образованието по пътната безопасност, така и в обучението и изпитите на водачите на автомобили.
Това коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност пред Радио София.
Въпросът относно евентуалните ограничения на младите шофьори – какви коли да карат като мощност, е дискусионен, защото можеш да станеш убиец на пътя и с трабант, отбеляза още Милчев.
„По-важният въпрос е: Защо и докога ще загиваме толкова нелепо по пътищата?
Журналистите трябва да питат не експерти като мен, а тези – от институциите, от които зависи промяната. Главната отговорност се носи от Държавната агенция за пътна безопасност, създадена преди една година. Този орган доказа, че когато добър инструмент попадне в неподходящи хора, посоката е обратна на желаната. Затова министър-председателят трябва да направи такива промени, че тази агенция да заработи за българското общество“, подчерта бившият шеф на КАТ и настоящ член на УС на Института за пътна безопасност.
„Доставчикът на транспортната система създава правилата и условията на пътя и трябва да предприеме нещо, ако тези правила не се спазват. В момента за тези правила отговарят 11 институции! В момента ние не вярваме дори, че дрогираният водач, който на Великден уби Милен Цветков, ще получи правосъдието, което заслужава.“
В звуковия файл чуйте целия разговор на Константин Лавсов с Богдан Милчев.
Ден преди финалното издание на "Форум" за седмицата и за сезона актуалните теми коментираха гражданският активист от "Манастирски ливади" Веселин Кръстев и архитект Любо Георгиев от "Екипа на София". Водещият на предаването Константин Лавсов насочи разговора през темите: Ще продължи ли промяната в ПП? Защо нищо не се чува за други..
5 общински имота в столичния район "Овча купел" ще бъдат отдадени под наем за изграждане на 4 временни паркинга с поне 260 нови паркоместа. Това съобщи районният кмет Ангел Стефанов. Решението е гласувано днес на заседанието на Столичния общински съве, пише Столица.bg. По устройствен план имотите - частна общинска собственост са предназначени за..
Фондация Vox Tua реализира проект "Финансовата грамотност има значение" , с който цели да популяризира значението знанията и компетентността в тази област сред младежите на възраст 14–24 години. Освен това инициативата може да вдъхнови над 1500 ученици да се увлекат по тема финанси чрез национална анкета , състезание по финанси и икономика,..
Кръстина Денчева разказа в предаването "Радиокафе" за тромбониста Ларс Карлин (Швеция) - първи тромбон на Симфоничния оркестър на Датското национално радио, който пристига от Дания за финалния концерт на Радиооркестъра, който ще се проведе на 4 юли в зала "България". “През 2025 г. БНР, както знаем, отбелязва своята 90-годишнина, но пък Датското..
Чистият и достъпен град все още ли е приоритет на Столична община? Това питат граждански организации Столичната община, а отвореното им писмо е с фокус върху развитието на велосипедната инфраструктура. Чакаме отговор на запитване към Никола Лютов - заместник кмет по строителството в Столичната община и от администрацията на Столичната община...
Иновативна платформа за смесена реалност позволява дистанционно извършване на операции и хирургично обучение, особено полезна в отдалечени райони. Изобретението вече се ползва по света и от хирурзи в София. Платформата е облачно базирана и може да се следи от висококвалифицирани лекари от различни точки на света, обясни пред..
Бандата Van Cock с чистоново EP озаглавено “The Age of Nonsense”. Това бе поводът Лъчезар Босаков - фронтмен на групата да гостува в предаването "Радиокафе“. Това е второто EP на групата, първото предшестваше единствения ни дългосвирещ албум. Съдържа четири парчета, в които са засегнати от една страна социални теми, чисто хумористични и..