Пет партии биха влезли в следващия парламент, ако до изборите на 4 април се запазят тенденциите от последното изследване на агенция „Тренд”. То е проведено по поръчка на в. „24 часа” относно нагласите в обществото към политическата среда през януари 2021. Участвали са 1008 души на възраст над 18 години.
„Структурата в електоралните предпочитания, познати от летните протести насам, се запазва. Преднината на ГЕРБ е крехка – 2-3%, следва БСП, Партията на Слави Трифонов „Има такъв народ”с е очертава като трета политическа сила заедно с ДПС. Петата сигурна парламентарна сила е „Демократична България“, която мобилизира консолидация в своя полза именно от и след протестите“, коментира пред Радио София политологът Анастас Стефанов.
Потенциал за влизане в следващото Народното събрание имат още 2 политически формации - „Изправи се БГ” с „Отровното трио“ и Обединени патриоти (ВМРО-НФСБ).
Според Стефанов вече е мода да се стигматизира всяка възможност за коалиционно управление. Новите партии не искат да се асоциират със статуквото, но едва ли е по силите им сами да спечелят доверие и да управляват.
„Това е като капан, който залагаш за месеци напред. Колкото по-антисистемно и антокоалиционно говориш, толкова повече ограничаваш възможностите си за политически маневри“, допълни политологът.
Според Стефанов сигурно е, че управлението няма да е еднопартийно, малко вероятно е и двупартийното. Реалистично е да се очаква управляваща коалиция от поне 3 политически субекта.
Напоследък се отчита известно стабилизиране на отношението към институциите, но и парламентът, и правителството ще приключат мандата си с незавидно доверие – съответно от 17 и 23 процента, засега.
Президентската институция запазва сравнително високи нива на одобрение - около 47 на сто.
Чуйте разговора на Данаил Конов с Анастас Стефанов.
Милена Стойчева бе министър на иновациите и растежа в периода от юни 2023 до април 2024 година. В разговора с нея в днешното ни "Радиокафе“ т я разказа как да изградим устойчива система за иновации и успех, как страната ни да бъде привлекателна дестинация за иновации, какво е нужно, за да може държаавата, бизнесът и творците да създадат общо..
Всяка година през месец септември, Сдружение „Деца с онкохематологични заболявания“ реализира различни инициативи, свързани с осведоменост за рака при децата. Стигмата в обществото по отношение на рака е голяма, каза пред Радио София Петя Александрова - член на УС на сдружение „Деца с онкохематологични заболявания“. „Все септември месец..
Нови правила за провеждане на обучение и инструктажи по здравословни и безопасни условия на труд в България, влизат в сила от 27 септември 2024 г. Целта е да се модернизират и улеснят процесите, свързани с безопасността и здравето на работното място. Фактът, че след Covid пандемията все повече хора работят онлайн, налага промени и в тази..
Част от "Кошера" и неговата креативна същност е Стани Милев. Той е създателят на студио за анимация и криейтив Chase a cloud, което работи с утвърдени имена на световния пазар. Дългогодишният му опит е свързан със създаването на различни успешни и неуспешни бизнеси, той е дизайнер/аниматор/създател по натура. Най са му на сърце собствените..
След изборите ни очаква още от същото, коментира пред Радио София доц. Иво Инджов - политически наблюдател с интерес в медийните изследвания. Според него не се очакват съществени промени. „Няма да бъде съставено устойчиво правителство, ако въобще се стигне до създаване на редовно правителство. Иначе, да, ще има преразпределение на силите в..
Екипът на предаването "Радиокафе" днес е в Интер Експо Център, където излъчваме на живо от събитието "Тук-там Кошер" - кошер от жужащи, добри енергии, на бизнеса, на младите хора, които живеят и работят в България, или живеят и работят в чужбина. Всъщност, идеята на "Тук там" е да ги свързва, за да има едно добро бъдеще за тези, които искат да се..
Друг лектор, Борислав Василев също се включи с тема за управлението на знанието във времената на дигитална трансформация. "Дигиталната трансформация много често се бърка с термина "дигитализация". Дигитализацията е просто преминаване от аналогови към цифрови продукти за компаниите, докато дигиталната трансформация е нещо по-глобално...