Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Интересно, но факт

За наградите Effie през 2020 г. е имало повече заявки отпреди пандемията

Рекламният бранш не се е свил, напротив, в кризата дори се разраства, заяви Десислава Олованова

Десислава Олованова
Снимка: Ани Петрова
Effie е фестивал за ефективността. Това е най-важният критерий включително и за успешната комуникация. Слоганът е красноречив – той е: „Идеи, които работят“. Говорим са идеи, които са дали резултати.

Това обясни пред Радио София Десислава Олованова – управител на McCann Sofia и член на УС на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Тя е сред основните организатори и идеолози на конкурса, който преди броени дни обяви победителите си в различните категории.

Тя обясни, че „нестандартната“ в много отношения 2020 година е предоставила условия и възможности за нови идеи, казуси и кампании. В конкурса не е имало Covid категория, а „Маркетинг при актуални събития“ и токмо в нея е имало най-много заявки.

Кампаниите бяха по-емоционални и показват, че специалистите в областта на рекламата са работили усърдно и през 2020 г. Компаниите са малки (и средни) предприятия и са много гъвкави, защото най-ценният им капитал са хората и идеите, коментира още Олованова. Играчите са същите, като през 2019-а, но сред кандидатите за Effie е имало около 30% съвсем нови участници.

Венцислав Мутафчийски - началник на ВМАСпоред експерта заради коронавируса България се е нуждаела от адекватна комуникация от страна на здравните и управленските институции още от първия ден на локдауна, но „така и не се появи“. Тонът не беше уцелен.

„Българските институции като цяло още не са започнали да се учат да комуникират. А го виждаме в много други държави. Кашата е най-лошият сценарий.“

Радиото е сред каналите, които дават възможност за много креативни подходи в рекламата, допълни експертът. Сред несъвършенствата му тя посочи невъзможността да измеримост на достигнатите послания до потребителите. Нещо, в което шампиони са дигиталните медии.

„Има какво да се реорганизира в рекламния пазар на радиа“, убедена е Десислава Олованова.

С нея разговаря Катя Василева.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.

Още по темата

Гергана Иванова

Гергана Иванова: Печелим клиентите си с успехите, които постигаме за тях

“Клиентите не се хващат, а се печелят всеки ден. Не вярвам в това, че ще грабнеш един клиент с красива презентация. Не, спечелването на клиент е в ежедневните битки, в ежедневните малки победи и постигане на резултати. Успехът на пазара - накрая това има..

публикувано на 10.02.21 в 15:37
ВИЖТЕ ОЩЕ
Лориан Янкова, Даяна Давидова, Даниел Караманов и Катя Василева

Наши ученици донесоха Златната купа от състезание по математика в Хонконг

Български ученици спечелиха Златната купа на едно от най-престижните световни състезания по математика, провело се от 16 до 19 юли в Хонконг. На 25-ото юбилейно международно състезание "Primary Mathematics World Contest" (PMWC) младите..

публикувано на 29.07.25 в 17:55

Летни занимания в Дома на културата "Искър" привличат деца от цяла София

В Дома на културата "Искър" заедно с администрацията на едноименния столичен район продължават с инициативите в програмата с безплатни летни занимания за деца над 5 години под наслов  "Весела ваканция" . Организират се спортни, арт и еко..

публикувано на 29.07.25 в 16:21

Бъдещите и младите лекари очакват исканията им да влязат в закон

Студенти и млади лекари са се разгневили и снощи с протеста си блокираха Орлов мост, защото въпреки обещанието, политиците в Народното събрание не направиха нужното да нанесат поправки в закона, които да са съобразени с исканията им. Това..

публикувано на 29.07.25 в 15:33
Кметът Делян Георгиев

Събарят ДГ "Брезичка" през октомври, местят 200 деца и персонала в други заведения в квартала

На последното заседание на Столичния общински съвет одобри предприемане на неотложни действия за подобряване на състоянието на сградния фонд на 34-та детска градина "Брезичка" в район "Изгрев" . Целта е осигуряване на живота и здравето на..

публикувано на 29.07.25 в 14:50
Детайл от Портрет на Гауденц Б. Руф, 2002, Урош Джурич (р. 1964), Сърбия

Дарение на швейцарски посланик показва "Изкуството да колекционираш време"

Произведения на съвременното изкуство от България, Сърбия, Черна гора и Хърватия са включени в експозицията " Изкуството да колекционираш време / Дарението на Гауденц Б. Руф", представена в Националната галерия "Двореца" . Работите са жанрово..

публикувано на 29.07.25 в 12:29
Кадър от „Спаси домата“

Вкусният градински домат – символ и арт провокация към промяна

Какво се случва, когато климатичните теми срещнат креативността на младото българско кино ? Един от смислените отговори дава Visions for Change – нова филмова инициатива, която превръща предизвикателствата в изкуство и вдъхновение за..

публикувано на 29.07.25 в 10:39

11% ръст на туристите в София и над 2 пъти повече туристически данък

През първото полугодие на 2025 г. София отбелязва 11% ръст на туристите в сравнение със същия период на 2024 г., отчитат от Столичната община. За периода януари - юни градът е посетен от над 647 хил. туристи. Това показват данните на общинското..

публикувано на 29.07.25 в 09:03