Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Николай Бойков, предедател на организацията:

IAB Bulgaria се е заела със създаването на нова метрика за рекламния пазар

Снимка: iabbg.net

Големият плюс за дигиталната индустрия през пандемичната 2020 година е в това, че всички се убедиха колко важна е тя, как всъщност помага да останем свързани и до каква степен променя навиците. Излязоха наяве тенденции, които бяха под повърхността, но в нормални условия биха отнели 5-10 години, коментира пред Радио София Николай Бойков - председател на IAB Bulgaria и изпълнителен директор в All Channels Communication Group.
IAB (Interactive Advertising Bureau) е най-голямото глобално сдружение на медии, рекламни агенции и технологични компании, отговорни за дигиталния бизнес.

Очакванията в бранша са да няма спад в инвестициите в дигитална реклама, а плавният ръст, който се наблюдава всяка година, да продължи, макар и с по-забавени темпове. Дигиталната реклама бе факторът, който позволи да няма толкова големи спадове в рекламата въобще. Дигиталните технологии помагат много за автоматизацията на живота ни, както и на начина, по който купуваме реклама и достигаме до правилната аудитория. Програматик рекламата не прави изключение, като помага за точното измерване и по-ефективните инвестиции. Ключов проект на IAB Bulgaria от няколко години е създаването на нова метрика на пазара, като се полагат много усилия за въвеждането на единна метрика, която да е приета с доверие от всички, изтъкна Бойков.

Една от най-характерните промени в света на дигиталната реклама е, че до преди година е имало много по-ясна прогнозируемост, много по-ясно е било планирането на следващите действия. Сега този "лукс" не е наличен и компаниите трябва да са много по-бързи и по-гъвкави в рекламните решения. Докато преди дигиталното е било един от елементите на маркетинговия микс, в момента то все повече става основата, от която ще тръгва бранд стратегията и след това ще се разгръща в другите канали.

Николай Бойков отбеляза инициативата на IAB Bulgaria за провеждането на дигитални мастер класове, като всички членове на организацията участват със своя тема, в резултат на което се получава основния набор от знания и умения за дигиталната екосистема. В организацията са събрани различни сфери - пъблишъри, медии, технологични компании, брандове, агенции, които имат своите различни цели, но работят за развитието на тази екосистема. Голямото предизвикателство е да бъдат приети ясни правила, споделени и спазвани от всички. Именно това е голямото предизвикателство в момента, за да стане утре екосистемата по-добра и отворена за все повече играчи.

Чуйте разговора на Катя Василева с Николай Бойков.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Невена Николова и Данаил Конов

Невена Николова и Данаил Конов пред и зад микрофон

Невена Николова и Данаил Конов са имена от екипа на радио София - той идва от Враца в София в 2015, тя идва от радио Шумен. Още за техния път към и в радиото - в звуковия файл: Може ли по обява да намериш призвание и има ли значение какво казват родителите? Кои са най-сладките позиции, каква е разликата между новинар и водещ, както и репортер -..

публикувано на 16.02.25 в 12:00

Кукленият театър бе най-подходящ за мен

Гостува ни актрисата Маргарита Костова. Надежда Герова разговаря с нея относно призванието актьор и всичко, което заобикаля един човек на изкуството. За работата на актрисата в куклени и драматични постановки и как предава занията си на деца и младежи нека чуем повече сега.

публикувано на 16.02.25 в 11:20
Мирослав Цеков

Нерешените проблеми в младежката политика се превръщат в проблеми на цялото общество

Какви са предизвикателствата пред младите хора в България? Каква е ролята на активните граждани за преодоляване на разделението в обществото? По темата ни гостува Мирослав Цеков, председател на Форум гражданско участие: "Отвореното ни писмо до НС бе провокирано от насочени срещу НПО призиви от политически сили в НС. Това е откровена заплаха и опит..

публикувано на 16.02.25 в 10:38

За пети път "Станция Иновация" в АУБ

Албена Димитрова от Американския Университет в Благоевград представя състезанието по социално предприемачество "Станция Иновация": "Аз съм втори семестър в първи курс, следвам два бакалавъра. Клубът ни за по-добро общество организира благотворителни базари и в "Станция Иновация" парите също ще отидат при лица в неравностойно положение. То се..

публикувано на 16.02.25 в 10:03
Темз Арабаджиева и Антон Биров

Кажи ми какво четеш за да ти кажа кой си

В месеца на любовта търсим формулата за здрава връзка в примерите около нас. Книгите събират ли хората?  Събеседници: Темз Арабаджиева и Антон Биров: "Вчера вечерта много исках да затворя вратата и да си чета книга. Любовта не е един конкретен ден. Нямам нищо против празника, стига малките прояви на любов да не са само един ден. Същото е с..

публикувано на 15.02.25 в 20:00
Борис Илиев

Учениците с удоволствие четат Оруел

Как интересът на децата към книгите оформя читателските нагласи в бъдеще и какво има и трябва да има в списъка с книги до 12 клас?  Събеседникът ни Борис Илиев е учител по български език и литература в Националната природоматематическа гимназия (НПМГ) „Акад. Любомир Чакалов“, която завършва като ученик: "Моите ученици много обичат да четат, но..

публикувано на 15.02.25 в 19:35

Историята оживява - Боян Трайков, предаване първо и второ

Разговорите са с Еди Емирян - един от стожерите на "Хоризонт" и с Милен Димитров - редактор в Дирекция “Дигитални програми”, направление “Интернет портал” на Българското национално радио. Също така Милен работи към Златния фонд на Радиото. И, разбира се, по-младите от нас го познаваме, като постоянен лектор в БНР Академията, създадена с методическа и..

публикувано на 15.02.25 в 16:00