Филмът поставя светлина върху темата за смъртта, последните дни на човек тук на Земята и преживяванията му в тези последни мигове, и красотата на смъртта. За сценария Петър Вълчев се вдъхновява след като губи собствената си баба.
"Това е една сюрреалистична дама, която разкрива вътрешния свят на главната героиня Дора. Един ден, в който си правим равносметка за вътрешния свят. Този филм разказва за линията, в която се събират живота, смъртта и любовта. Филмът е много динамичен. Казах си, че трябва да направя нещо малко, което да разказва много. За една вечер успях да го напиша", казва Петър Вълчев.
"Аз си спомням деня, в който разбрах, че Виолета (Виолета Гиндева) е починала, получих съобщение "Моите съболезнования", бях убеден, че става въпрос за Виолета и тръпки ме побиха. Тя беше леко объркана, може би знаеше какво й предстои, но не беше притеснена, тя беше много спокоен човек. Тя знаеше как да танцува с живота. Тя знаеше как да бъде партньор. Очите й са толкова силни, живи, като на едно момиче, което не спира да играе.
Виолета по време на снимките беше много съсредоточена в ролята по време на снимките, но наистина имаше една по- специална енергия, може би наистина тя е усещала този приближаващ момент. Аз предпочитам да не говоря за нея в минало време, защото вярвам, че тя продължава да съществува, ето вчера я гледах на екрана. Благодарен съм, че Виолета Гиндева сподели последното си пътуване в творческия си път с моя екип", обяснява той.
Петър вярва, че е важно темата за смъртта да не бъде табу в нашето общество, и че колкото повече се говори за неизбежния край, толкова по-подготвени ще бъдем за живота.
"Като влезеш в цикъла на творчество не се замисляш, чувстваш, действаш, разбираш какво се е случило. Смъртта е единственото сигурно нещо в живота ни, но сякаш забравяме за смъртта и живеем, сякаш ще сме вечно на тази земя, не се замисляме за смъртта. Много бих се радвал, ако поне малко филма ни даде възможност на хората да се замислят за смъртта и да осъзнаят смъртта като процес, да я осмислят, защото това е една голяма обществена тайна".
Петър Вълчанов мечтае киното в България да бъде автентично, близко до хората и проблемите им. Според него това е ключът към успеха на киното, защото там неговият език е най-силен за зрителите.
Още за филма "Лека нощ, Лили", за киното и предизвикателствата пред него днес чуйте в разговора на Ангелина Грозева с режисьора Петър Вълчев.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..