Да дариш пари обаче не е и единственият начин да бъдеш полезен.
Често подкрепата под формата на храна, оборудване, технология, знание или доброволен труд се оказва дори по-необходима и навременна от финансовата помощ.
Компаниите, които вече имат добре развита социално отговорна култура и традиции в сътрудничеството с неправителствения сектор, реагираха най-адекватно на ситуацията. Достойно за уважение е, че те не изоставиха досегашните си партньори и програми за благотворителност, а много бързо ги преформатираха и надградиха, за да ги адаптират към новите нужди.
„Винаги когато има бедствия и кризи, хората стават по-активни, събират се за общи действия, събират помощи и дарения, увеличават се доброволците. Така беше при наводненията, при бежанската криза. Реакцията при появата на Covid-19 беше безпрецедентна и за компании и фондации, и за отделните граждани“, коментира пред Радио София Красимира Величкова, директор на БДФ и член на Обществения съвет на БНР.
90 на сто от даренията са били насочени за здравеопазване, за болнична апаратура и защитни консумативи, но е имало значителна част и за образованието, за изолирани райони и бедни семейства. Фирмите също са проявили незапомнена досега гъвкавост, дарили са значителни средства, допълни Величкова.
По думите й, медиите също са реагирали на новата ситуация. Анализ показва, че за това време са се появили над 105 000 публикации за дарителство и доброволчество (през 2019-а се били около 49 000). Увеличили проявите на журналисти с позитивното отношение към добрите актове, компании, извършили дарения не са оставали анонимни в медиите.
Чуйте целия разговор на Катя Василева с Красимира Величкова.
Повече от месец на територията на Европейския съюз са в сила нови правила, свързани с изкуствения интелект. Причината – прилагането на вече приетия законодателен акт за ИИ, който поставя на първо място правата на европейските граждани. Извън фокуса остава ефекта, който се постига върху фирмите и по конкретно софтуерните компании. Пред Радио..
Политическите партии все повече се откъсват от действителността. Така обобщи пред Радио София събитията от изминалата седмица политологът и преподавател в НБУ Георги Проданов. „Имам предвид концентрирането върху не толкова политика, а математика, ако щете – колко депутати са необходими, за да мине едно правителство на малцинството, колко..
Разходите на Националния осигурителен институт за болнични се увеличават с малко над 30%, съобщиха от Института. Причината е нарастване с 15 на сто на броя на боледувалите, както и увеличаване на доходите на осигурените. През първото тримесечие на тази година изплатените суми по болнични листове нарастват с близо 70 млн. лева спрямо същия..
Етиен Янев е дигитален маркетолог с над 12-годишен опит, включващ работа със стартъпи и B2B компании. Преподава в основната програма на Softuni Digital, както и в най-големия студентски кампус за предприемачество в света - RANEPA International. Автор е на обучителната Facebook общност - Дигитален маркетинг за предприемачи. Част е и от Асоциацията..
Книга с особено подходящо заглавие за обществено-политическата действителност, макар и по предмета си на изследване да е рязко отдалечена от нея, вече може да бъде намерена на книжния пазар. Сборникът "Вслушвания" на писателя, литературен критик и журналист Митко Новков съдържа няколко културологични и литературоведски есета продукт на..
Наталия Йорданова (1991) е интердисциплинарна визуална художничка, родена в София и базирана в Амстердам. Като част от постоянно развиващото се търсене на възможни светове и широкото използване на спекулация, артистичната практика на Наталия е проекция за бъдещето, субективен синтез и материално предложение за това, което определя настоящия..