Заради бездействието на ЦГМ (Центъра за градска мобилност) всички с данъците си плащаме за гратисчиите в градския транспорт. Контролът в градския транспорт на София е неефективен и на загуба. Това съобщиха от „Спаси София“.
Данните за годината преди пандемията (2019), показват:
„Данните показват един неработещ контрол на градския транспорт в София. Контрольорите не са достатъчно мотивирани да откриват и санкционират всички нередовни пътници. Разходите са по-големи, отколкото приходи от глоби и от покупка на билети за пътуване“, коментира пред Радио София Андрей Зографски от „Спаси София“.
По думите му от ЦГМ не знаят процента на гратисчиите, но се предполага, че за наземния транспорт те са между 30 и 50%. В метрото контрольорите са (почти) излишни, защото достъпът е регулират с турникети.
Само за 2020 г. столичният градски транспорт е генерирал около 50 млн. лв. загуба над предвидената.
Ако искаме безплатно да пътуваме в София, ще трябва всички жители на столицата - и пенсионерите, да плащат по 300 лв. на година като данъци, коментира още Зографски. По думите му столичният обществен транспорт все още няма определен бюджет за 2021 г.
Чуйте разговора на Константин Лавсов с Андрей Зографски.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..