Вирусите, включително коронавирусът, се променят непрекъснато в стремежа си да оцелеят при прилагането на всичко, което човек използва срещу тях.
Това обясни пред Радио София блогърът и микробиолог д-р Йордан Стефанов от „Наука и критично мислене“.
Той популяризира данните от голямо британско изследване с данни от реална среда за риска от хоспитализиране при инфектиране с делта варианта на SARS-COV-2 в сравнение с алфа варианта (от 43 338 инфектирани 8682 са били с делта варианта и 34 656 - с алфа варианта). От всички 74% са били неваксинирани, 24% са били частично ваксинирани, а 2% напълно ваксинирани.
Резултатите (след взимане предвид на пол, години и друга информация за пациентите) показват, че инфектиране с делта варианта е свързано с 2 пъти по-висок риск от хоспитализиране в сравнение с по-ранния алфа вариант.
„Това проучване доказва с реални емпирични данни, че доминантният към момента делта вариант е по-инфекциозен от предходните, а това означава, че би натоварил по-сериозно здравната система, която в такъв случай трудно би се погрижила качествено за всички хора в нужда. Предишни изследвания и реални данни от болниците показват, че ваксините предпазват във висока степен хората от хоспитализиране и смърт след тежка инфекция. Ваксинирането би намалило тежестта върху здравната система и би спасило множество животи“, пише Стефанов във фейсбук страницата си, която се следва от 82 хиляди души.
За съжаление не са много хората, които правят съзнателен избор на източниците си на информация, отбеляза блогърът. Няма основание да не вярваме на подобни изследвания. Напротив, трябва да вземаме решенията си за поведението си (например за ваксинирането), вземайки предвид фактите, изложени от учените.
Той допълни, че някои хора не търсят обективна информация, а си създават абсурдни аргументи в подкрепа на своите виждания, които често са доста повърхностни.
Чуйте разговора с Йордан Стефанов."Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..