Доклад на тема „Изкуственият интелект, който идва“ ще бъде представен от доц. д-р Борис Грозданов на 24 февруари.
Става дума за познати сфери, но те търпят сериозна трансформация именно под влиянието на експлозивното развиване на технологиите. Някои форми на изкуствен интелект имат тясно приложение, но други могат да се използват за анализи, за засичане на измами, игри в различни области и т.н., обясни пред Радио София доц. Грозданов. Той работи в секция „Философия на науката“ към БАН, изследва полетата на научната епистемология, пространство и време, както изкуствения интелект. През 2008 г. печели престижната награда Marie Curie Fellowship към Евопейската комисия и работи в Оксфордския университет към групата по Философия на физиката.
Но има и съвсем различен тип изкуствен интелект, който се среща в текстовете на Алън Тюринг, допълни доц. Грозданов. И даде цитат от британския математик и учен: Тези, които могат да си представят всичко, могат да създадат това, което е невъзможно.
Границите в настоящото технологично развитие на изкуствения интелект полека-лека ще бъдат прекрачвани от екипи, държави и отделни учени по цял свят и скоро ще станем свидетели на такива технологии, каквито и писателите фантасти са пропуснали да си представят, убеден е българският учен.
По думите му човек има толкова основание да се страхува от роботите, колкото и от самия човек.
Ролята на изкуствения интелект в геномните изследвания и геномните редакции ще бъде предмет на дебат между доц. Силвия Серафимова (секция „Етически изследвания“, ИФС-БАН) и доц. Борис Грозданов в онлайн семинар на 23 февруари от 13 часа.
Целта не е да се стигне до категорично заключение дали застъпниците на геномна редакция – в името на борба с болест например, са прави или скептиците. Сложни въпроси като този трябва да се дискутира от учени, а решението ще бъде взето по-късно от обществата и формите, които ги управляват, коментира доц. Грозданов.
Линк към заседателната зала на семинара: Jitsi Meet.
С него разговаря Елена Пъневска.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..