Времето и количеството на киселите млечни продукти, които могат да бъдат полезни за организма, се определя и от това - кога ги консумираме, обяснява проф. Андрей Бобровски от Медицинския факултет на Санктпетербургския държавен университет.
Млечните продукти съдържат ценни протеини, калций, който е от съществено значение за укрепването на костната тъкан, както и бифидобактерии, които нормализират функцията на червата, казва специалистът.
„Най-голямото предимство на киселото мляко е, че то е доставчик на аминокиселини или протеини за организма, а те са градивните елементи на нашето тяло. Растящото и възстановяващо се тяло има особена нужда от тях. За разлика от прясното, киселото мляко има голямо предимство - протеиновите му вериги са по-къси, така че се усвояват по-лесно и бързо“, уточнява Бобровски.
Организмът може да си набави протеини от ферментиралите млечни продукти по всяко време, казва диетологът. Същото важи и за калция.
Диетолозите все пак препоръчват да изберете определено време за консумация на кисело мляко: поне час и половина след хранене. В противен случай благоприятното въздействие на бифидобактериите върху храносмилателната система ще намалее.
„Млечнокиселите продукти нормализират чревната микрофлора благодарение на така наречените бифидобактерии, на които повечето от тях са доста богати. Те са известни и като пробиотици. За да извлечете максимална полза от тях, е важно да консумирате млечни продукти на празен стомах“, допълва Бобровски.
Трябва да се има предвид, че естественият пробиотик трябва да се приема поне две седмици, за да се постигнат ползи за здравето.
За разлика от прясното мляко, киселото може да се консумира и през нощта, казва още диетологът. Въпреки това количеството му не трябва да надвишава препоръчителните дневни дози – около 400 грама.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..