Националният природонаучен музей при БАН е домакин на първата спирка от турнето на пътуващата изложба с карикатури на тема Икономия на средствата от 25. Габровско биенале на хумора и сатирата.
Темата на тазгодишното издание на биеналето поставя акцент върху връзката между екологичните и икономически проблеми, свързани с намаляващите природни ресурси.
С творбите си художниците поставят с нарастваща острота въпроса, изправени ли сме пред социален и екологичен катаклизъм, съчетават в карикатурите си пословичната габровска пестеливост и с оглед на все по-критичната нужда от пестене и опазване на природните ресурси в световен мащаб.
Кураторската изложба включва 18 автори от 9 държави.
До 23 юни сред произведенията, които могат да видят посетителите, са и рисунките на носителя на Голямата награда "Златен Езоп" Ивайло Цветков от България и на носителя на Наградата за карикатура Олекси Кустовски от Украйна.
Общо 645 художници от 77 държави изпратиха 1100 творби, от които международното жури избра за участие 81 карикатури на 69 художници от 32 държави в карикатурната изложба и 39 творби на 37 художници от 20 държави в изложбата със съвременно изкуство.
През 2022 г. Музеят на хумора и сатирата в Габрово навършва юбилейните 50 години.
▲Снимка: Илиян Ружин, goethe.de
Тя представлява предистория и въведение в Intro to Sensitivity Training ("Въведение към Тренинг за чувствителност"), една от трите изложби на тазгодишното Габровско биенале.
Творбите представляват доста различни художествени подходи, вариращи от карикатурни и гротескни до емоционално натоварени и психологически сложни, като по този начин анонсират някои от темите и модалностите на по-голямата биенална изложба.
Учителите от 117 училище „Св. Св. Кирил и Методий“ Илона Стоянова и Даян Русинов представят проекта за опазване на културното наследство, по който работят. Целта на проекта е учениците да задълбочат своите знания, свързани с българската история и традиции, а крайният продукт ще бъде документален филм "Наследство в камък и слово", който ще бъде..
Мария Бояджиева за предаването на Радио София "Ние децата": "Ангелина Грозева и Андриан Асенов - преди 4 години се събрахме заедно, имахме сходни идеи какво трябва да е едно детско предаване. Имаме същия ентусиазъм. Сюжетите ни са различни - последният бе за националния химн. Децата вдъхновяват с начина, по който гледат на света. С много учудване,..
Ани Тодорова преподава в българските училища в Брюксел и в Антверпен. От първи до десети клас пее в Детския радиохор, където се заражда любовта ѝ към класическото пеене. През 2010 година заминава за Брюксел с бъдещия си съпруг, българин, израснал във Франция и Белгия. Пее в хора към Европейската комисия. През 2012 година е заместник учител в българската..
Момчетата и момичетата от 4 клас на 6-то основно училище "Граф Игнатиев" са на прага на тийнейджърството, но все още с радост празнуват 1 юни. Те споделиха с нас защо искат да пораснат и какви са предимствата и недостатъците на това да си възрастен. Добавиха и още нещо, тъй като често с порастването идват повече тревоги и притеснения, които ни карат да..
Историята на Националната библиотека започва с цитат от сп.Сердика от 1941, но историята е по-ранна. Първите книги са от фонда на Денкоглу и Марин Дринов. С приемането на закона за печата, издателите се задължават да изпровождат по 2 екземпляра даром. Първата публична библиотека е била до градската градина, има читалня и книгохранилище и е открита на..
Евгения Кръстева-Благоева представя книгата си "Реките на времето": "Писах я две години, заедно с хабилитационния си труд. Един приятел я нарече "спасителна книга в тези мракобесни времена". Това са две семейни истории, вплетени в едно. Родовете на майка ми и баща ми, общували с много интересни хора. Сага за градската култура. Имаме сериозна изворова..
Николай Райнов е енциклопедична личност със забележително влияние в интелектуалните среди в началото на ХХ век. Той има разностранни таланти и задълбочени интереси в области като история на изобразителното изкуство, философия, окултизъм, поезия, публицистика. Но колкото е широка мисълта му, толкова оскъдно е умението му да показва чувствата си...