"Тези конкретни спешни мерки трябва да ги вземат държавните институции, защото те разполагат с норматива и ресурса. Ние, хората потребителите, шофьорите сме едни изпълнители. Ние просто правим това, което ни се позволява и което ни дават да правим на пътя. Ние не сме по-различни. Всичките тези шофьори, когато отидат в друга държава се държат по различен начин", подчерта инж. Милчев.
Той допълни, че такива инциденти ще продължава да има, защото тези, които създават политиката в безопасността не търсят решенията. Освен това каза, че контролът трябва да бъде съобразен с риска:
"И съобразно този риск да предприемем действия. Да го управляваме и да го намаляваме. Това означава физически контрол, колко и какви са нуждите, това се изчислява, това не е на хрумка и на общи приказки. И за това нещо има цяла методология, цяла наука за управлението на този риск".
Инж. Милчев посочи, че през 2020 г. България е била на последно място в ЕС по пътна безопасност, като сме изпреварени от Гърция, която е по средата в класацията. По думите му, за 10 години Гърция е достигнала средни европейски нива, тъй като е въвела три основни правила - ТОЛ системата, чрез която се събират пари за ремонти на пътищата, "бонус-малус" системата, която не позволява на рискови шофьори да сключат гражданска отговорност, както и много тежка административна и наказателна реформа.
"Търсим българско правителство, което е готово да изпълни нашия план за действие, който още първата година ще намали жертвите с 20%. Ако това не се случи, аз лично ще закрия и ще разформировам целия институт, който вече няколко години се превръща в лидер на пътната безопасност в държавата", подчерта инж. Милчев.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
Лѐмнос или Лѝмнос е деветият по големина остров на Гърция в северната част на Егейско море. Разположен е между островите Самотраки (на 42 km на север-североизток), Имврос (на 22 km на североизток) и Агиос Ефстратиос (на 30 km на юг) и на 58 kmна изток-югоизток от полуостров Света гора (Атон). Релефът му е хълмист и е популярна..
В съвместното предаване на Радио София и Радио Цариброд отбелязваме празника на града, Пръв гост е д-р Ангел Йосифов - член на Националния съвет на българското национално малцинство в Цариброд: "Признанието за приноса ми към културата в Цариброд ми носи удовлетворение. Не мога да издържам без театър, дори и да си давам почивка за година-две...
Разговор с Иван Шишиев, автор на "Етюдите на София - 10 години в кадри" - книга, осветена на преводача. Посвещението идва дни преди принта. Кой е преводачът обаче? И кой е фотографският метод, използван от автора? "В началото снимах изключително черно-бяла София. Сега е изключително цветна. Някои от началните страници са от първите публикувани кадри,..
Наричат го "последният бохем на Копривщица" или "Чичо Сашо" от радиоточката на Копривщица. Като художник рисува своите вдъхновителки и неземната хубост на родния град. Четката му е искрена. Подробности от близкия му приятел Дойчо Иванов, уредник в къщата-музей "Димчо Дебелянов". Но и от друг копривщенец, бивш уредник на същата къща-музей Славимир Генчев...
Любовната история на Анастасия Макрелова и Йошинори Маеда започва със затъналия в преспи „Ориент-експрес“ – случка, описана от Агата Кристи. Японският журналист е приютен в дома на Макрелови, за да не измръзне в неотопления влак, но любовта между него и 19-годишната абитуриентка от Френския колеж Сийка избухва като волтова дъга. И нито..
На Фестивал на историческите бири в Требаселеге, Италия ни водят италианският бирен гуру Лоренцо Дабове и организаторът на фестивала, Винченцо Матерацо: "Абсолютен мит е това разделение на винен юг и бирен север. Всичките южни райони сме много заинтересовани от изкуството на бирата. В Италия няма много големи бирени традиции, но всичко правено е..
Новата иновативна платморма за търсене на работа на Bulgaria wants you , ни е представена от Валерия Джукич, главен опертивен директор на Bulgaria Wants you: "Революционна чак, не бих казала, но прагматична - да! Обърнахме начина, по който се търси работа. Хора има, но трудно е за човек да се свърже с компанията, затова решихме да дадем на..