Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Дигиталната среда дискутирана на онлайн конференция

Снимка: fb/Видима, невидима, промяна

"Добре дошли в джунглата" (Welcome to the jungle) - как се промениха желанията на потребителите онлайн и как всъщност се промени самото предлагане, как българските потребители гледат на променящия се свят, с акцент върху някои устойчиви световни трендове, които не се поддават на промяна. Темата е част от онлайн конференцията "Видима, невидима, промяна". Повече подробности разказаха пред Радио София Мария Славова, изп. директор към "All Channels Group" и Боби Петров, управляващ директор на "Datenwerk България", част от "All Channels Group".

По думите на Славова, един от митовете е, че българите сме изостанали по отношение на това, да сме активно присъстващи в дигиталната сфера, особено когато говорим за по-възрастното поколение. Тя подчерта, че истината е, че близо 97% от българите родени между 1946 и 2009 г. присъстват в социалните мрежи и малко над 70% от тях са изключително активни потребители.

Петров сподели, че в България фейсбук е най-използвания канал, като по данни на фейсбук, потребителите у нас са около 3.6 млн. По-младото поколение са по-активни в други мрежи, но проучванията показват, че дори при най-младото поколение фейсбук остава най-предпочитаната социална мрежа.

"Нарекохме тази част от проучването "Welcome to the jungle", защото искахме да дадем малко идеи на колегите и на нас самите какво и как се случва в дигитална среда 100% в България, тъй като данни за света има достатъчно много. И да имплицираме, че дигиталната среда е една дигитална джунгла, която ние трябва много добре да познаваме, за да може всеки от нас да е активен участник, и в същото време да може да оцелява и да се развива. Защото е факт, че виртуалният живот на всеки от нас вече е съизмерим с реалния и времето, което прекарваме в онлайн среда е достатъчно много за да можем да пренебрегнем дигиталните комуникации и да ги разглеждаме само като един канал от всички медийни канали, с които маркетолозите и комуникаторите работят", коментира Славова.

"Със сигурност има ситуации, в които марките третират дигиталната среда по-скоро като още един канал в техния медиен лист, което започва за щастие все-повече да се възприема като остарял подход", сподели Петров. По думите на Славова, мнението за дадена марка в дигиталната среда се формира от съвкупността от мнения на потребителите, които те оставят.

Относно фалшивите новини, голяма част от технологичните компании е да филтрират точно този тип новини, за да може средата да бъде максимално изчистена, но когато става въпрос за избора на продукти и марки, потребителите не се информират само от едно място.

Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.

По публикацията работи: Никола Стоянов

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Веселата вдовица - репетиция

Тя няма нужда от много грим

За предстоящата премиера на "Веселата вдовица" в Националния музикален театър говорим с двама от "виновниците" за събитието. Началото е със Стефан Илчев, един от солистите: "Подготовката е много голямо преживяване - никога не знаем какво да очакваме. Режисьорът Валентин Ганев много разбира целия процес - музикалния, заедно с визуалния. Благодарение на..

публикувано на 02.03.25 в 11:43
Албена Ненкова

За нещата от живота, които няма как да бъдат клиширани

Албена Ненкова има зад гърба си няколко книги – трилогията за „Софиянката, която слага всичко в тигана“, книги за виното и книга за ракията (с разкази по тази интригуваща тема). Родена в София, израснала като малка в Ловеч при баба си, Албена живее интересен и пълнокръвен живот. Така е и като човек. Била е в националния отбор по синхронно..

публикувано на 02.03.25 в 11:02
Росен Люцканов с преведения от него бестселър

Харари се интересува от предвиждането на бъдещето с цел да го промени

Приемаме, че информирането е нещо добро, но знаем, че всичко има две страни. Досега обаче никой не е поглеждал на този процес както п роф. Ювал Харари. Той хвърля сянка на съмнение върху това твърдение, казвайки, че под информация се разбира: 1. това, което ни дава знания за света, а 2. – това, което подрежда света. В единия..

публикувано на 02.03.25 в 09:25
Лесничеят Васил Попов

Историята оживява - Лесничеят Васил Попов, части първа и втора

Разказът е на Снежана Маринова - краевед, изследовател на историята на Стара Загора и съавтор на книгата “Мозайка от миналото на Стара Загора”:

публикувано на 01.03.25 в 16:00
Кооперация

Софийски разкази - квартал “Иван Асен II”

Как се казва сега кварталът, кой носи орлите, откъдето започва и още любопитни неща - в звуковия файл: И още: кои са сградите на "портата" на т.н. "трета извънградска част"? Какво е имало на мястото на Полиграфическия к-т? Още подробности от спомените на майката на Драган Тенев, който разказва за обитателите на квартала, в който прекарва почти 70 г...

публикувано на 01.03.25 в 15:00
Иван Гарелов с Донка Стамболийска

Адресите на любовта - Иван Гарелов

В рамките само на една година телевизионната легенда Иван Гарелов губи и двете си съпруги, които обича - бившата и настоящата. И Василка Гарелова (запазва фамилията му след развода, заради двете им деца), и Донка Стамболийска са журналистки. Но само дама със същата професия би могла да разбере отдадеността на работата и рисковете, които поема..

публикувано на 01.03.25 в 14:00
Мая Бочева-Уики

Съвременна митология

Мая Бочева-Уики, художник-илюстратор и издател на детски книги-игри представя д ебютния си късометражен анимационен филм „Кой светна Луната?“, реализиран с подкрепата на НФЦ. Филмът вече е с номинация за „Златен ритон“ и е създаден по едноименната книга, с която децата ще се запознаят след прожекцията (1 март, 17 ч., вход свободен - сцена Централни..

публикувано на 01.03.25 в 11:25