21 септември е обявен за Европейски ден без загинали на пътя. Днес е кулминацията в инициативата Дни на безопасност на пътя (16-22 септември), провеждана за седма година под егидата на Европейската мрежа на службите на пътна полиция ROADPOL.
Събитието е с мотото „Остани жив, пази живота“ и се провежда под патронажа на Министерство на вътрешните работи.
"Целите в националната ни стратегия са не само за България. Те са поставени на европейско и световно ниво - да намалим с 50% жертвите от пътни инциденти до 2030 г. (на база данните от 2019-а), а до 2050 – да няма загинали и тежко ранени. Амбициозни са, но всичко е постижимо, когато има воля и знаме как да го направим", посочи пред Радио София инж. Иван Табаков, експерт в Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата".
Досега поставяната цел за по-малко пострадали в катастрофи не бе постигната в нито една европейска страна и обяснението е с комплексни фактори.
Табаков обясни, че у нас спадът на жертвите в сравнение с рекордите от 90-те години се дължи на строителството на по-класни пътища, подновяването на автомобилния парк, както и подобрените системи на сигурност в самите коли.
Според експерта, най-често причините за пътните катастрофи не са в пътищата. Липсата на пари не е толкова голям проблем, колкото липсата на кадри, които да правят наблюдения, анализи и да предлагат адекватни мерки.
Табаков призна, че някои изкуствени неравности по пътищата ("легнали полицаи") са по-високи от посочените в нормативните документи (7 сантиметра) и препоръча да не се прекалява с често поставяне на пешеходни пътеки, защото се притъпява вниманието на шофьорите, мислейки, че пешеходци едва ли ще пресекат на друго място.
Снимка: БГНЕС
Експертът подчерта, че колчетата в Кресненското дефиле засега дават добри резултати, но е необходим анализ след 1-годишно приложена мярка. Засега има настъпили 6 пътни произшествия, но с материални щети, без жертви. Най-късно утре ще бъдат възстановени изрязаните колчета.
Чуйте разговора на Константин Лавсов.
В петък водещият Лъчезар Христов и гостите тази седмица Георги Захариев – основател на Finance Academy, и Алексей Пампоров - социолог от Института по философия и социология при БАН, обобщиха всички теми от седмицата и коментираха в добавка: Държавната администрация и това какво се очаква от тях - бюджет, ефективност; Презастрояването в София..
Конкурсът за нов главен архитект на София се обещава от август месец. Най-притеснителното е, че има една тенденция за обезличаване на професионалната позиция на главния архитект с лозунги за това, че трябва да има намаляване на презастрояването, да се направят сложни процедури и да се спрат или силно да се намалят издаваните разрешения за строеж,..
За седма поредна година Община Елин Пелин организира събитието "Спортист на годината“. Бяха излъчени победители в три официални категории - “Индивидуални постижения“ ,“Отборен спорт“ и “Спортист – любимец на Община Елин Пелин“. Златото в категория за индивидуални постижения грабна състезателката по художествена гимнастика Красимира Димитрова...
На 4 февруари ще отбележим Световния ден за борба с рака. През 2024 г. оценки на Световната здравна организация показаха, че през 2050 г. броят на диагностицираните случаи на рак в световен мащаб ще се увеличи с до 77% в сравнение с диагностицираните през 2022 г. По този повод през днешния ден се проведе и дискусия “Иновативни терапии и..
На 1 февруари, в столичен клуб, бандата "Спални места“ ще изнесе съвместен концерт с "Ковачев Live Band“, на който ще звучи много рок музика. Това е първият концерт за група "Спални места“ за 2025 г., каза пред Радио София Кубрат Аргилашки. "Имаме си и нов басист. С него пишем и нови песни, по нов албум. Решили сме тази година да е ни е..
Писател, радиоводещ и сценарист на филми, сериали и театрални постановки, отскоро автор и на книги за деца, преди всичко баща и едно е ясно – харесва му да разнищва отношенията между деца и родители, децата и света около тях. Това е описанието в първата му детска книга "Бу и Фу и странното нещо на дървото“. История, в която става въпрос за..
Според правителствен доклад за обстоятелствата около катастрофата, цитиран от “Вашингтон Пост” и “Ню Йорк Таймс”, контролната кула е била с по-малко хора. Имало един човек трафик-контрол, който е работил с хеликоптери и самолети, работа, която обикновено се върши от двама служителя. В заключението на доклада се посочва, че броят на служителите не е бил..