Освен наръчника, проектът е включвал и кампания от три събития, които са се провели през ноември 2022 г.
"Младите и бизнесът произвеждат отпадъци, които или не биват изхвърлени изобщо, или изхвърлени по грешен начин. Това беше първата ни мотивация, а другото нещо е, че медиите в днешно време ни представят проблеми, които ги намираме за огромни. Не става дума само за климатични промени, става дума и за войната в Украйна и какво ли още не. Идеята на наръчника и на тази серия от събития беше да върнем самочувствието на хората, че контролът е в техните ръце", сподели Узунов.
По думите на Ринков наръчникът е начин, по който хората да си дадат сметка какви неща съществуват и какво може всеки да направи по начин, по който му е удобен за опазване на околната среда. Той подчерта, че създателите на проекта не са екоексперти, а са професионалисти в различни области, но са представили устойчивия начин на живот по начин, който да бъде приятен за четене и разбиране от хората.
"Причината да говорим повече за младежи е, че този наръчник касае известна промяна в начина на живот и това не е нещо, което обикновено очакваме от по-възрастните хора. По принцип и от доста от младежите не го очакваме, но да приемем, че може да е по-лесно да разбием нечий светоглед", посочи Ринков.
По думите им една от основните идеи е когато тръгваме на път да взимаме по-малко дрехи, за да перем по-малко и по този начин да пестим вода. Създаването на нови навици, като например здравословното хранене в началото са трудни, но ако се изградят може дори да спестяват пари.
"Всички хора в екипа осъзнахме в различни аспекти колко неустойчив начин на живот водим. Започнахме да прилагаме тези точки от наръчника по различни начини и това нещо води до удовлетворение, до промяна на навици, до начин на мислене", подчерта Ринков.
Наръчникът е достъпен онлайн и е напълно безплатен на сайта jef-bg.org, както и на страницата на Европейско младежко движение - България.
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
Елисавета Станчева, изкуствовед, за дискусията „На ръба“, в която композиторът Петър Керкелов разказва за създаването на новата си пиеса. Какво се случва, когато музиката премине отвъд познатото и експериментира с нови форми, звуци и идеи? Как се изгражда музикална драматургия, която преплита класическо звучене с електронни елементи? Среща-дискусия..
Музикалният спектакъл „Три тенора…и още нещо“ на Камерна опера Благоевград с диригент Георги Еленков ще гостува в София на 23 май на сцената на театър „Сълза и смях“. По този повод ни гостуват двама от участващите трима тенори – Михаил Михайлов и Юрий Николов: "Винаги е удоволствието като трима тенора, които са и приятели, са заедно на сцена...
Мария Карагьозова ни представя Фестивала на училищните и младежките оркестри, организиран от Асоциацията на фестивалите в България и финансирани от Национален фонд Култура: "Оркестрите загубиха част от структурата си по време на пандемията. Фестивалът насърчава отново децата в тези оркестри. Той е трибуна на музиканти-любители. Не съревнование..
Как е описвана Съдебната палата в софийската преса в началото на 40-те години на миналия век, къде и кога е имало проекти да бъде изградена тя още в края на 19 век и началото на 20 век? Още в спомените на Георги Каназирски-Верин, "Шишковия трамвай" за Бали Ефенди, който е тръгвал от мястото на днешната Съдебна палата. Проектът Екс Професо на..
Разговорът е с изследователите и генеалози Светлана Дяконова - Арсен - потомка на голям род от Банско и секретар на Българската генеалогична федерация “Родознание” и Ивелин Любенов - индивидуален член на Българската генеалогична федерация ‘Родознание”: Във втората част продължаваме с другите хаджии и техните фамилии: "Срещаме графити от 1771 за..
Писателят Васил Попов за сериала по романа му Мамник и издаването на следващия, Лехуса: "Докато пишех "Мамник" мислех, че жанровата литература не е разпространена в България, но се изненадах от интереса на различните възрасти. Снимките приключиха април. Предполагам, че ще е готов зимата. Натрупа се материал - скоро почвам третия. Съвсем различно..
Покана за танцов спектакъл TRAPтайм? от Захари Нанков, танцьор и хореограф: "Концепцията я реализирах преди 3 години, сега я повтарям с ученици от моята школа. Комбинирал съм стила в музиката трап с рагтайм - като музика и роман. Правя съпоставки между тези две епохи - тогава и сега, всичко минава през една игра. Проследяваме нишката как се променя..