Милена Дамянова е образователен експерт и преподавател в Център за развитие и успех. С нея говорим за новите поколения (поколението Z и поколението „Алфа“) – какви са техните характеристики, как общуваме с тях:
"За мен темата е основополагаща - кризата в образованието е вплетена в тази на обществото. Новите поколения идват с нови изисквания. Темата за тях трябва да е непрекъснато на вниманието ни. Ако успеем да ги разберем и намерим правилния път към тях, ще живеем по-добре. Z са родените от 1995 до 2009. Алфа са родени от 2010. Често се казва, че Z нямат ценности. Проучването ни показа, че това не е така. "Или ще станем по-толерантни, или ще се избием" - казва един 23-годишен. Z гледат на себе си като толерантни. Z трудно се влияят от родителски натиск. Не си даваме сметка, че с такъв ние само създаваме проблеми.
На алфа не подхождат старите правила, не влияят забележките и наказанията. На практика им налагаме нашите правила и не търпим мнението им и така създаваме агресия. Ценностите се споделят, не се преподават. Алфа са изцяло дигитално поколение. Представителите му са едновременно гъвкави и умели, по-склонни са да искат помощ.
В различните години има разлики вътре в самото поколение. Трябва да се уважават полаганите от тях усилия. Ценейки усилията им ги насърчаваме повече, но това трябва да е валидно и за всички поколения досега. Да избягваме да лепим етикети на децата, те ги демотивират.
„Развитие, грижа и общуване с детето – стратегии за успешност“ е темата на дискусията-обучение на 25.02. Няма рецепта, можем да споделим техники. Всяко дете има индивидуални нужди и трябва да се научим да ги познаваме. Ще говорим за емоционалното развитие и фиксациите у децата. Интересен модул е детето в света на възрастните."
Повече от месец на територията на Европейския съюз са в сила нови правила, свързани с изкуствения интелект. Причината – прилагането на вече приетия законодателен акт за ИИ, който поставя на първо място правата на европейските граждани. Извън фокуса остава ефекта, който се постига върху фирмите и по конкретно софтуерните компании. Пред Радио..
Политическите партии все повече се откъсват от действителността. Така обобщи пред Радио София събитията от изминалата седмица политологът и преподавател в НБУ Георги Проданов. „Имам предвид концентрирането върху не толкова политика, а математика, ако щете – колко депутати са необходими, за да мине едно правителство на малцинството, колко..
Разходите на Националния осигурителен институт за болнични се увеличават с малко над 30%, съобщиха от Института. Причината е нарастване с 15 на сто на броя на боледувалите, както и увеличаване на доходите на осигурените. През първото тримесечие на тази година изплатените суми по болнични листове нарастват с близо 70 млн. лева спрямо същия..
Етиен Янев е дигитален маркетолог с над 12-годишен опит, включващ работа със стартъпи и B2B компании. Преподава в основната програма на Softuni Digital, както и в най-големия студентски кампус за предприемачество в света - RANEPA International. Автор е на обучителната Facebook общност - Дигитален маркетинг за предприемачи. Част е и от Асоциацията..
Книга с особено подходящо заглавие за обществено-политическата действителност, макар и по предмета си на изследване да е рязко отдалечена от нея, вече може да бъде намерена на книжния пазар. Сборникът "Вслушвания" на писателя, литературен критик и журналист Митко Новков съдържа няколко културологични и литературоведски есета продукт на..
Наталия Йорданова (1991) е интердисциплинарна визуална художничка, родена в София и базирана в Амстердам. Като част от постоянно развиващото се търсене на възможни светове и широкото използване на спекулация, артистичната практика на Наталия е проекция за бъдещето, субективен синтез и материално предложение за това, което определя настоящия..