Теодора Радева, която е известна като програмен директор на фондация "Прочети София" и редица инициативи като Литературни маршрути и срещи, "Скритите букви" и други, издаде сборник с разкази и вече подготвя премиерата.
Тя ще се състои на 14 март в „Топлоцентрала“.
„По време на пандемията, благодарение на програмите „Солидарност в културата“ и „Творчески инициативи“, се върнах към разказите си, започнах да ги чета наново, да подреждам бележките си, дори да завършвам част от тях и да обсъждам идеи по собствените си текстове. Щастлива съм, че го направих, най-вече защото си върнах онази чиста радост от писането, която ми се получава рядко, но пък заради нея си струва всичко останало“, обяснява Радева.
Пред Радио София тя разказа, че пише от ученическите си години. Първите публикувани стихотворения са в „Литературен вестник“ през 1995 г., докато следва „Културология“.
По-късно при разказите открива „друго удоволствие от самото писане“ и „своята стихия“.
Първата ѝ книга е издадена през 2005 г. и носи заглавието „Седем начина да увиеш сари около тялото“. Този сборник с разкази печели националната награда за дебют „Южна пролет“ (2005) и е представян на различни литературни фестивали у нас и в Европа. Издадена е и на немски език.
„Казват, че в поезията всичко е ритъм. Аз твърдя, че и в прозата също всичко е ритъм. Това е едно от важните неща, за които следя, когато пиша“, призна Радева.
На представянето на книгата в „Топлоцентрала“ на фона на записани откъси от новата книга „Едно възможно начало“ хореографката Цвета Дойчева ще покаже танц. С което действително зрителите и читателите ще усетят ритъма на Тодора-радевите разкази.
Премиерата и танцовите миниатюри се осъществяват с финансовата подкрепа на Национален фонд “Култура”, програма “Творчески стипендии”.
Чуйте целия разговор на Лили Големинова.
Кристиан Сугарев е виолист в състава на Софийската филхармония. На 27 април от 19 часа в камерна зала „България“ заедно с още две дами от състава на филхармонията – Кристина Михайлов и Петя Йорданова той ще представи една специална и отдавна мислена програма. Самата програма е по идея на Кристиан. Ето какво разказ той за БНР – „ ще изпълним..
Днес на Томина неделя, предаването гостува на празника на община Чавдар. Говорим за развитието на региона, традициите и обичаите на хората, които живеят в малка Швейцария. Ще усетите и магията на „Света Петка“ - неолитното село над Чавдар. Първият ни гост е Павлина Павлова - секретар на община Чавдар: "Основно работим с групи с деца, това е..
Какво има зад решетката с розово-червен цвят на днешния пл.Бански? Кои гости на града винаги се озовават там? Кой премахва църквата Св.Никола Мали и кой - мюсюлманските храмове в града? Какво е да политикарствуваш и къде се политикарствува? Колко е бил капацитетът на първия цирк, преди да бъде разрушен и на мястото му да се построи покрит търговски..
Слушаме Любомир Пипков от Златния фонд на БНР - гласа му и музикални откъси от негови произведения. Говорим за композитора с проф.Юлиян Куюмджиев, преподавател в НМА и автор на книга за него, както и с внучката му, актрисата Ани Вълчанова:
Райна Попгеоргиева Футекова, влязла в историята като Райна Княгиня, има трагична и злочеста съдба. Според признанията в собствената ѝ автобиография, тя ушива знамето на Априлското въстание от любов към Георги Бенковски, който дори и да е разбрал за чувствата ѝ, не им е отговорил. Десетте дни на възторг, триумф и свобода за панагюрци и самата..
За премиерата на „Сън в лятна нощ“ на 29 и 30 април в Младежкия театър „Николай Бинев“ разговаряме с р ежисьора Диана Добрева. Тя се обръща към този текст след като е поставила много трагедии и сега е дошло време за една комедия. Но не коя да е, а именно този най-обичан текст на Уилям Шекспир. Мястото на действието, по пиеса, е гората. В тази..
Ако психодраматистите бяха рекламисти – събитие от Българско Дружество по Психодрама и Групова Терапия, представено ни от Богдана Златева - дипломиран психодрама асистент към Д.Е.А.: "До голяма степен изграждането на лична марка е резултат на среща с другия. Стратегическата комуникация следва формата и структурата, с която се появяваме. Но се..