За момента от новосъздадената от служебното правителство електронна платформа за наблюдение на цените на основните храни още не се вижда конкретна практическа полза за потребителите. Това са впечатленията от изложеното съдържание и изложените функционалности, твърди създателят на сайта „Ние, потребителите“ Габриела Руменова.
Там може да се следят цените на едро и дребно на 30 основни продукти да се сравняват с данните от 7 европейски столици.
Пред Радио София тя изтъкна, че не ясно как се формират средните цени, които се представят на платформата, лесно може да се получат изкривявания и съществуват редица въпросителни.
Например при последните проверки на контролните органи бяха установени стотици нарушения и над 200 съмнения за нелоялни практики. Как можем да бъдем сигурни, че същите некоректни търговци ще бъдат съвестни при попълване на данните в сайта? Цените могат ли да се приемат за средни при малко участници в платформата?
Руменова смята, чевъвеждането на таван на цените и надценките не е добро и трайно решение. Стоките с такъв таван бързо ще изчезнат от рафтовете и потребителите няма да имат достъп до тях, а търговците може да насочат пласмента си в съседни страни, например.
По думите ѝ, повечето хора, които са недоволни от платформата, не виждат ползата от това, че знаят средните цени на даден продукт.
Освен това много често потребителите не могат да се ориентират и не знаят по даден проблем към коя институция трябва да се насочат.
Тя препоръча повече информация, насочена към клиентите. Например специалисти могат да изготвят съвети за реагиране, когато сме под влияние на маркетингови трикове.
Чуйте разговора на Антония Каменичка.
Елисавета Станчева, изкуствовед, за дискусията „На ръба“, в която композиторът Петър Керкелов разказва за създаването на новата си пиеса. Какво се случва, когато музиката премине отвъд познатото и експериментира с нови форми, звуци и идеи? Как се изгражда музикална драматургия, която преплита класическо звучене с електронни елементи? Среща-дискусия..
Музикалният спектакъл „Три тенора…и още нещо“ на Камерна опера Благоевград с диригент Георги Еленков ще гостува в София на 23 май на сцената на театър „Сълза и смях“. По този повод ни гостуват двама от участващите трима тенори – Михаил Михайлов и Юрий Николов: "Винаги е удоволствието като трима тенора, които са и приятели, са заедно на сцена...
Мария Карагьозова ни представя Фестивала на училищните и младежките оркестри, организиран от Асоциацията на фестивалите в България и финансирани от Национален фонд Култура: "Оркестрите загубиха част от структурата си по време на пандемията. Фестивалът насърчава отново децата в тези оркестри. Той е трибуна на музиканти-любители. Не съревнование..
Как е описвана Съдебната палата в софийската преса в началото на 40-те години на миналия век, къде и кога е имало проекти да бъде изградена тя още в края на 19 век и началото на 20 век? Още в спомените на Георги Каназирски-Верин, "Шишковия трамвай" за Бали Ефенди, който е тръгвал от мястото на днешната Съдебна палата. Проектът Екс Професо на..
Разговорът е с изследователите и генеалози Светлана Дяконова - Арсен - потомка на голям род от Банско и секретар на Българската генеалогична федерация “Родознание” и Ивелин Любенов - индивидуален член на Българската генеалогична федерация ‘Родознание”: Във втората част продължаваме с другите хаджии и техните фамилии: "Срещаме графити от 1771 за..
Писателят Васил Попов за сериала по романа му Мамник и издаването на следващия, Лехуса: "Докато пишех "Мамник" мислех, че жанровата литература не е разпространена в България, но се изненадах от интереса на различните възрасти. Снимките приключиха април. Предполагам, че ще е готов зимата. Натрупа се материал - скоро почвам третия. Съвсем различно..
Покана за танцов спектакъл TRAPтайм? от Захари Нанков, танцьор и хореограф: "Концепцията я реализирах преди 3 години, сега я повтарям с ученици от моята школа. Комбинирал съм стила в музиката трап с рагтайм - като музика и роман. Правя съпоставки между тези две епохи - тогава и сега, всичко минава през една игра. Проследяваме нишката как се променя..