"Което означава, че съотношението на регистрирани автомобили към зарядна точка е около 6-7 към 1. Това е доста по-добро съотношение от голяма част от страните в ЕС. По данни на ЕК за проблем за зарядната инфраструктура може да се говори, когато съотношението е над 12 към 1", сподели Бакърджиев.
Той добави, че реално няма недостиг на броя станции в България, както и проблем с тяхната концентрация, защото те са разпределени равномерно спрямо броя на регистрираните електромобили. Бакърджиев каза още:
"Към тези 4408 автомобили в столицата само в нашата мрежа, в Eldrive Bulgaria имаме над 200 точки в София. Общо в цялата държава те са над 500. Половината от тези точки са бързозарядни. Те са разпределени равномерно по национално покритие на всичките основни пътни маршрути. Ще дам пример с автомагистрала "Тракия": маршрутът й е покрит на интервали през между 50 и 70 км. и в двете посоки. От края на миналата година наш основен фокус вече е бързото зареждане и изграждането на зарядни хъбове. Това са локации, на които имаме голямо количество точки за супер бързо зареждане на повече автомобили наведнъж".
Бакърджиев уточни, че скоростта на зареждане на бърза станция зависи от електромобила, зарядното и капацитета. Последна и предпоследна генерация среден клас автомобил зарежда с около 100 Kw на час. Относно нерегламентираното паркиране на места за зареждане той сподели, че все-още няма сериозен проблем в тази насока, а за ремонтите на пътната инфраструктура и поставянето през това време на зарядни хъбове отбеляза:
"Разбира се, че при ремонти и изграждане на нова пътна и тротоарна инфраструктура в градската среда трябва да се помисли и за електрическите автомобили, които видимо настъпват много сериозно".
Той добави, че в огромната си част зарядните точки в София и страната са изградени върху частни имоти, а не върху общински такива.
"В момента в нашата мрежа има три действащи такива хъба с между 8 и 20 конектора. Ние работим много усилено върху изграждането на още 4 локации", посочи Бакърджиев.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
Днес гостуваме на коледното село Чавдар. Защо наричат това място швейцарското село Чавдар? Първи гости са ни братята Тодор и Петър Нешкови от Чавдар, собственици на бутикова мандра: "Всичко постигнато е с уоритост и желание, поставили сме летвата доста високо и хората очакват много от нас. Работим като екип по доста тежки теми - горски фонд и др...
Куизът е с водещите в Радио София - Божидар Янев и Боян Бочев. Кой от тях познава по-добре историята на столицата? Предаването е посветено на предстоящия куиз на Бохемска София на 23 декември.
Руският император попречва на княза да се сроди с кралица Виктория Първият български владетел след турското робство, княз Александър фон Батенберг, изживява споделена любов със 17-годишната принцеса Виктория Пруска (наричана Морета), дъщеря на германския престолонаследник Фридрих III и напринцеса Виктория - дъщеря на английската кралица...
В поредицата “Историята оживява” ви представяме живота и откритията на доктор Стамен Григоров. Първата нинчаст бе за Lactobacillus Bulgaricus:
Как поезията може да докосне всеки от нас посредством правилния прочит? Как този декември хиляди се събраха в зала 1 на НДК и преоткриха стиховете на българската поезия в Поетите? Поезията е лично преживяване, в което присъства много математика и има формула – трябва само сами да формулираме нейната сентенция. Събеседник по темата ни е Диана..
Коледа с КласикАрт и Вероника Тодорова на 21 декември от 17 часа КласикАрт завършват тази своя така интересна творческа година с един истински празничен концерт с много, много гости – Коледа с КласикАрт. „Аз имам 65 деца за този концерт – деца, които обичам и обгрижвам като мои! Това са талантите от Детският филхармония с диригент Милена Яцино,..
С травъл влогъра Десислава Иванова за пътуванията и доброволствата: "Тази година съм пътувала по-малко от предните две, само 122 дни. Мислех, че въобще не съм пътувала, а се оказа, че е една трета от годината. Беше много предизвикателно, позабравих лошите неща, горчивото изчезна. Две трети от пътуванията бяха непланувани. В главата си отивах в..