Организацията за съвременно изкуство и култура „36 маймуни“, подготвя танцов спектакъл с кауза, чиято премиера ще се състои в Пловдив и София, в рамките на започналия вече най-голям форум за съвременен танц One Dance Week.
Спектакълът „Мъртви души“ е вдъхновен от едноименния роман на Н.В.Гогол и актуалното въздействие на военните събития в Украйна.
За неговия успех са се погрижили и от РЦСИ „Топлоцентрала и НФ "Култура". Как точно ще се случи този невероятен танцов пърформанс пред БНР-Радио София разказа Гергана Димитрова, която е автор, режисьор, драматург и хореограф на спектакъла.
„Мъртви души“ е последната продукция на „36 маймуни“ и всъщност първата им танцова продукция. Ако романът на Гогол е отправната ни точка, то основната, вдъхновяваща част е от войната в Украйна, която е събитие, което ни разтресе. Много интересно приключение е тази продукция", разкри Димитрова и допълни, че движенческата партитура е съвместна работа между нея и Ангелина Гаврилова - хореограф от балет „Арабеск“, но работи и самостоятелно.
По думите ѝ, екипът е шарен и разнообразен. Участват 20 танцьори, които са и актьори, оперна певица, 8-годишната Ева - дете-професионалист, защото танцува съвременен танц, и едно прекрасно куче на име Роанда.
Спектакълът също прелива от жанрово разнообразие – той ще бъде без думи, но ще съдържа театрална част, която е карнавална и включва съвременен цирк и оперно изпълнение на живо, поясни хореографът. Единственият текст в спектакъла ще бъде накрая, когато ще бъде прочетено документално писмо от времето, когато София е била бомбардирана, посочи още тя.
„Аз твърдя, че спектакълът е подходящ за деца - увери Гергана Димитрова (▲) и допълни: Той е светъл, сериозен, задълбочен спектакъл, който обяснява нещо, което е важно и актуално и за което ние трябва да се замислим.“
Снимки: onedanceweek.com
Чуйте още подробности в разговора на Яна Спиридонова в звуковия файл.Елисавета Станчева, изкуствовед, за дискусията „На ръба“, в която композиторът Петър Керкелов разказва за създаването на новата си пиеса. Какво се случва, когато музиката премине отвъд познатото и експериментира с нови форми, звуци и идеи? Как се изгражда музикална драматургия, която преплита класическо звучене с електронни елементи? Среща-дискусия..
Музикалният спектакъл „Три тенора…и още нещо“ на Камерна опера Благоевград с диригент Георги Еленков ще гостува в София на 23 май на сцената на театър „Сълза и смях“. По този повод ни гостуват двама от участващите трима тенори – Михаил Михайлов и Юрий Николов: "Винаги е удоволствието като трима тенора, които са и приятели, са заедно на сцена...
Мария Карагьозова ни представя Фестивала на училищните и младежките оркестри, организиран от Асоциацията на фестивалите в България и финансирани от Национален фонд Култура: "Оркестрите загубиха част от структурата си по време на пандемията. Фестивалът насърчава отново децата в тези оркестри. Той е трибуна на музиканти-любители. Не съревнование..
Как е описвана Съдебната палата в софийската преса в началото на 40-те години на миналия век, къде и кога е имало проекти да бъде изградена тя още в края на 19 век и началото на 20 век? Още в спомените на Георги Каназирски-Верин, "Шишковия трамвай" за Бали Ефенди, който е тръгвал от мястото на днешната Съдебна палата. Проектът Екс Професо на..
Разговорът е с изследователите и генеалози Светлана Дяконова - Арсен - потомка на голям род от Банско и секретар на Българската генеалогична федерация “Родознание” и Ивелин Любенов - индивидуален член на Българската генеалогична федерация ‘Родознание”: Във втората част продължаваме с другите хаджии и техните фамилии: "Срещаме графити от 1771 за..
Писателят Васил Попов за сериала по романа му Мамник и издаването на следващия, Лехуса: "Докато пишех "Мамник" мислех, че жанровата литература не е разпространена в България, но се изненадах от интереса на различните възрасти. Снимките приключиха април. Предполагам, че ще е готов зимата. Натрупа се материал - скоро почвам третия. Съвсем различно..
Покана за танцов спектакъл TRAPтайм? от Захари Нанков, танцьор и хореограф: "Концепцията я реализирах преди 3 години, сега я повтарям с ученици от моята школа. Комбинирал съм стила в музиката трап с рагтайм - като музика и роман. Правя съпоставки между тези две епохи - тогава и сега, всичко минава през една игра. Проследяваме нишката как се променя..