"Аз искам да отбележа, че между подводниците, с които съм имал възможността да се запознавам и да командвам и тези батискафи има не малка разлика. Те са предвидени за работа на много по-големи дълбочини, но с по-малка автономност и по-малък екипаж. Това, което аз следя като съпричастен човек, водолаз и подводничар е, че моето лично мнение е, че шансът за оцеляване на петимата на борда вече е твърде малък. Както споменаха и канадските власти, запасът от въздух, който имат е за четири денонощия и следейки събитията твърде малко остава", отбеляза Кукуров.
По думите му трудността за локализиране се състои това, че дълбочината е твърде голяма - около 2500 метра.
"Според мен проблемът няма да е толкова в локализирането на обекта, тъй като се знае сравнително къде е. Отвътре хората все още показват жизнена дейност, тоест, има сигнали, че са живи, но по-голямото предизвикателство е изваждането на подводницата, защото една спасителна операция на такива дълбочини изисква поне според мен голяма логистика и време за подготовка", каза Кукуров.
Той посочи, че рисковете да се слезе на такава дълбочина са големи, но развитието на технологиите се ражда точно от такива смели хора. Освен това каза, че шанс за спасение винаги има, тъй като има начини за облекчаване на консумацията на въздух с по-малко движения.
"Бивш подводничар няма. Аз съм съпричастен с тези хора и както виждате има нови и нови технологии. Но това, което е заложено и при нас с почукване да покажеш, че все още си жив, което сме го учили още от 40-те години на миналия век и продължава и досега да се използва, така че докато има почукване от корпуса никой на повърхността не трябва да спи спокойно и да слага край на спасителната операция", заключи Камен Кукуров.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
Снежана Маринова за новото издание на книгата ѝ " Мозайка от миналото на Стара Загора ", чиято софийско представяне предстои: "Много теми останаха извън първото издание. Допълнихме го с 11 нови. За съжаление опожаряването на града в 1877 засяга и архивите. Оцелява само това, което е било извън града. Сега можем да обменяме с колегите дигитални копия,..
Гвардейският оркестър на България е първото музикално формирование в България, осъществил и първите записи в различни жанрове, които ще чуем тук. Историята на оркестъра е описана в книгата на д-р Галя Грозданова-Радева, тук е и Стефани Михайлова, съдействаща за съставянето и представянето на книгата:
Преводачката и журналистка Вера Балабанова е последната жена в живота на поета-символист Теодор Траянов. Тя остава с него до кончината му, въпреки че той редовно я води на гроба на голямата си любов, актрисата Дора Дюстабанова, и казва че иска да бъде положен до нея. Писателят признава пред своята Вера: „Не съм носил добро на жените, не съм…“..
От двора на БНР търсим 10 градски съкровища в интерактивната градска игра. Трудни ли са местата, които трябва да бъдат открити? С нас е и водещата в "Легендите на София" Магдалена Гигова. Нейна е идеята участниците да си включат крачкомерите и да не тичат, за да не се объркат с участниците в маратона.
Отличителна черта на най-стария музикален фестивал у нас – „Варненско лято“ е международния симпозиум , който за шеста поредна година събира изтъкнати европейски музиколози в морската ни столица със специално подготвени доклади. Досегашният път на темите, провокирали създаването на доклади минава през теми като „ Творческият процес през погледа..
В последния работен ден от седмицата, темите от деня в предаването "Форум“ коментираха политическият анализатор и преподавател в НБУ Любомир Стефанов и Пламен Димитров от Българското геополитичиско дружество. Заедно с водещия Лъчезар Христов, се спряха на следните теми: - Политически обзор на седмицата - кризата с боклука и последствията след..
Преди седмица жителите на Белица излязоха на протест заради състоянието на пътищата в района. Пътната отсечка с дължина над 63 км свързва Софийска с Пазарджишка област, като е и най-пряката връзка между столицата и град Панагюрище. Освен това пътят свързва няколко села в района с по-големите населени места. По думите на шофьори и живеещи..