Утре предстои среща в Министерството на околната среда и водите, на която организациите ще бъдат запознати с това докъде са стигнали от ведомството с въвеждането на депозитната система.
Вече има направен анализ за това какви са опциите за въвеждане на системата в България, каза пред Радио София Елеонора Йосифова от сдружение „За земята“.
„Ние следим процеса, но доста се забавихме и се прехвърля топката от едни на други. Надявам се инициативата да се подеме сериозно и следващата година да имаме въведена депозитна система“, обясни Йосифова.
Според нея гражданите са готови за въвеждане на депозитна система, тъй като в големите магазини, в които има поставена такава, отчитат голям интерес от страна на хората.
От „За Земята“ са забелязали и проблем, при който желаещите да закупят готова храна от магазина, не могат да го направят в собствена кутия. Става въпрос за законови пречки, уточни Елеонора Йосифова.
По думите й, в България всеки човек използва средно на ден по две пластмасови опаковки и само 10% от тях се рециклират.
Все по-често организаторите на фестивалите се опитват да спазват идеята за депозитни опаковки.
Създателят на фестивала А to Jazz festival Петър Димитров признава, че музикалната и фестивалната индустрия по света има своя принос за замърсяване на околната среда. Затова тази година, на реализирания от него фестивал са били въведени чашки за многократна употреба. Споделя, че на тях са им били необходими 5 години за въвеждане на депозитна система на фестивала А to Jazz festival.
„Отне ни 5 години, поради простата причина, че в закона не е записана думичката „депозит“ – тя не съществува. Има само „продажба“ и „фискален бон“. Това беше едно предизвикателство, което ние успяхме да преодолеем заедно с НАП, които ни помогнаха да намерим начин. Това беше пробно въвеждане, за да видим къде са пропуските“, обясни Петър Димитров.
Подробности за въвеждането на депозитната система за рециклиране у нас, можете да чуете в звуковия файл.

За пръв път чуждестранно китарно дуо се продуцира и издава от българска компания, известна предимно като концертен промоутър. Явор Ганчев е име, което свързваме както с основания преди над 35 години и съществуващ до днес музикален магазин "Дюкян Меломан", така и с концертите от началото на века, неслучайно събрани под името " Джаzz+ ": "Едното начало..
Емил Коралов представя поредното 14-о издание на Фестивала Di Vino Taste: "Очевидно фестивалът е устойчив, българската винена индустрия се развива на все по-високо ниво. Освен този, правим и други фестивали, за да става българското вино по-видимо. Ще бъдат представени всички региони. Бялото вино е класифицирано като елегантно, а районът на..
Салон на музите - няма как да не свързваме фестивала със Светлана Иванова. Пианистка и певица. Завършила в София, после учила във Виена. Живяла в ЮАР и Австрия. Сега е наш гост, който представя предстоящия им спектакъл: "Започваме с "Носорог в банята" от сборника разкази "Ръчен багаж" на журналиста Георги Милков, другата муза е небесната с Росен..
Къде е била ул. "Търговска" - наследник на старата софийска голяма чаршия? Слушаме спомените на Тодор Влайков от влизането му в София. Поглеждаме и книгата "София през вековете" на Александра Монеджикова - особено за софийския безистен. Още за участта за стария "Чохаджийски хан" в спомените на Феликс Каниц и Евлия Челеби. Георги Каназирски-Верин..
Георги Белстойнев, освен самоковски художник, е първият уредник на музея на Димчо Дебелянов в Копривщица. С помощта на уредника на самоковския музей Любомир Николов. Слушаме Елена Белстойнова, дъщеря на художника: "Историята започва от белия (хубавия) Стойне, шивач. Бяга от Самоков в Панагюрище, може би е изработвал дрехите на Бенковски. Синът му..
Чл.-кор. проф. Владко Панайотов и житейската му и научна половинка проф. Маринела Панайотова са женени от 40 години и когато човек ги наблюдава изглеждат като скачени съдове. В студиото на Адресите на любовта присъства само по-силната половинка от семейството, но това пък му даде възможност безконтролно да хвали съпругата си. Специалистът по..
Димитър Ганев представя Game awards - еквивалентът на Оскарите в индустрията на видеоигрите: "Най-хубавото на нас, възрастните геймъри е, че навремето всичко бе на кабел и не можеше да го хвърлиш надалеч. Сега най-номинираната игра не може да се играе с клавиатура. Има връщане и към игрите с история, но и към уменията на геймъра. Модулите..