Днес в поредицата Историята оживява разказваме за прекрасната зала България. Концертна зала, която в своите 8 величествени декади посреща знаменити музиканти, диригенти и творци на музикалното изкуство.
Това е зала с впечатляваща акустика, традиции с високо качество, зададени от Софийската филхармония и нейните високи гости. И най-вече Зала България и до днес възпитава поколения на изтънчени емоции и познания на класическото музикално наследство.
Кремена Николова – Флор, експерт реклама и връзки с обществеността към Софийска Филхармония, разказва за пореден път историята, невидимите нишки и причините зала България да бъде толкова обичана:
„Освен, че е една от най-добрите в акустично отношение зали в Европа, залата е и първата обществена сграда у нас със собствена климатична инсталация. Залата е построена в 1937 в стила на немския модернизъм, с много строги форми и без излишни детайли.
Входът от „Аксаков“ е бил „вход за простолюдието“. Тя е част от комплекса Хотел „България“, има специален вход, който я е свързвал с кафето, а от изхода . се е отивало направо в ресторанта. Хотелът е трябвало да издържа залата, продуцирането на солисти, диригенти.
Открита е със специално написано произведение от Панчо Владигеров, имало е и органово произведение. Свирили са най-добрите музиканти в Европа.
На 4 май 1944 бомба разрушава сцената с органа и двата рояла „Стейнуей“, но само за 3-4 години е възстановена, органът е възстановен в 1974-5, малко по-малък е от оригиналния.
Оригинално са били 1400 места, сега са почти 1200. Акустичното сърце, най-доброто място за слушане, може да се постави в центъра, около 8-10 ред. От най-първите две ложи, вдясно е била царската.
Залата е била най-престижната за музикалното изкуство. До 1944 е могло да се влиза само със смокинг, дълга рокля – идвало се е с цялото уважение и внимание. Не са правени никакви изключения от дрескода. Царският симфоничен оркестър е научил хората да идват навреме. Диригентът Саша Попов просто е заключвал вратите в 19 ч. и изобщо не го е интересувало кой какъв е и доста време този етикет се е спазвал.
В залата постоянно се репетира, графиците са много стриктни. Всички гости солисти и диригенти са очаровани. Залата има нужда от малко повече любов и внимание. Абсолютно престъпление е поне веднъж да не си отишъл в залата и да си слушал класически концерт."33-тата Световната седмица на кърменето , която започва днес (до 7август) ще премине под мотото "Кърменето като приоритет: да създадем устойчива подкрепяща среда". По този повод Националната асоциация "Подкрепа за кърмене" (НАПК) е предвидила кампанията със събития в 16 града на България. Кърменето започва веднага след раждането,..
Какво е състоянието на Подбалканския път, в участъка на отбивките за с. Мусачево и Григорево, на който на 26 юли загинаха трима души в тежка катастрофа, а майка и дете бяха закарани в болница? По информация на репортера ни Надежда Герова, не пътното трасе е причината за инцидента. Въпреки това, за живущите в общината и местната власт..
Незаконно изградени канализации, които се изливат в реката и дерета в кв. "Симеоново", е установила проверка на районната администрация. Инспекциите са извършени от екип от отдел "Контрол по строителството" в районната администрация и са обхванали улиците "Бор", "Буката", "Момина сълза", "Ягода", "Малина", "Божур" и "Каменица" в квартала. "При..
В края на този политически сезон остава усещането за нарастващи съмнения за използването на институции, които би трябвало да са независими, за частна и партийна употреба. Това изтъкна в коментара си пред БНР-Радио София политологът д-р Любомир Стефанов . И допълни: "Дори някои събития мои колеги ги определят като политическа репресия"...
Школата на Лий Страсбърг вече има три издания в България. У нас инициатор на тези издания е актрисата Кристина Верославова. Сред последователите на метода на Лий Страсбърг са множество холивудски артисти, сред които и актрисите Мерийл Стрийп, Анджелина Джоли, както и актьорът Ал Пачино. “Това да има някой, който да те води и наистина цялостно да..
6 аудиозаписа, в които е произнесена кратка фраза. Някои от тях са генерирани от ИИ, другите са истински човешки гласове. Ще ги различите ли? Възможността да се объркате е голяма. Може би трябва да се обърне внимание на подредената реч, на паузите и или някое провлачено “Ъ-ъ”, така или иначе възможността да се объркате е много голяма, а..