Цели на проучването е:
Подробности по темата разказа Камен Кънев, управител на българското представителство на фирмата, реализирала проучването.
"Провеждаме от може би 5 години различни анкети, които искаме да подкрепят бизнеса в България и да дадат една различна гледна точка. Целта на това проучване беше, от една страна да видим какво е настоящото ниво на употреба на генеративен изкуствен интелект в България, както и в Германия. Да видим също така и по какъв начин той се прилага и да бъдем един канал за потенциално споделяне на добри практики. Всеки, който участва в анкетата след това може да получи пълния доклад и реално погледнато да получи опит от отговорите на останалите компании", каза той.
По думите му тенденциите, които са важни са, че на първо място AI е вече тук. У нас всеки втори участник заявява, че го използва често и редовно в корпоративна работна среда. Сферите, в който неговата употреба е най-голяма са IT сферата (47%) и маркетинга (39%). Също така се използва в производствените сектори и логистиката.
"Следващите сектори, които са важни в момента като обем, 29% е научно-развойна дейност и с 25% е областта на човешките ресурси. Любопитно е, че плановете на българските компании за допълнително внедряване на изкуствен интелект, на първо място е сферата на човешките ресурси (35%), на второ място е логистика, администрация и управление, а на трето е са финанси", заяви Кънев.

Относно притесненията на хората за навлизането на новата технология той подчерта, че от една страна има такива от страна на личността, от друга на самия бизнес. Според думите му много от хората се обръщат към AI като към човешко същество, като това може да доведе до отчуждение и липса на социални контакти. Другият риск е, че може да се развие зависимост, която да се изрази в машинално разсъждение от страна на хората. Освен това в корпоративния сектор опасенията са за възможност за изтичане на поверителна информация и лични данни.
"За мен най-фрапантната разлика на анализа, който излезе е различното възприятие на стратегията при компаниите. Интересното и като сравнение е и честотата на употреба. Като гледахме данните видяхме, че в България все едно се използва повече и по-често, отколкото в Германия. И там е много голям процентът на отговорилите, които казват, че то все още се тества у нас", каза Кънев.
Той добави, че след задълбочено разглеждане на данните се е оказало, че отговорът е в боравенето с рисковете на корпоративно ниво. Освен това немската компания като по-прагматична първо разработва стратегия и рамка на употребата на AI, базирана на избягване на конкретни видени рискове и едва след тогава да премине в политика на честа и редовна употреба, след обучение на персонала. 90% от немските компании заявяват, че или вече имат планирани обучения, или са в процес на решение за такава имплементация. А в България стратегия липсва.
Относно употребата на AI за нечисти цели Кънев посочи, че вече има търговски начини на част от алтернативните инструменти, които се опитват да боравят в тази посока. Най-добрият пример е продуктът на Microsoft - Bing AI, който когато цитира информация винаги слага източника.
"Важното е да сме хора. Всичко, което минава от изкуствения интелект трябва да мине през човек накрая. Дори автомобилите с автопилот все още имат волан, все още ти казват бъди готов да хванеш волана, ако нещо се случи", подчерта той. И допълни, че ролята на човека няма да бъде изместена поне в следващите 10 години.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.

За четирима от всеки петима българи преходът не е свършил, а демокрацията у нас още не е истинска. 60% от анкетираните пък приемат твърдения, че нямаме реален пазар и че тайните служби от миналото продължават да определят живота ни . Данните са от независим сондаж на агенция "Мяра". Наблюденията идват на фона на отбелязаната наскоро 36-годишнина..
Столицата направи важна стъпка към модернизацията на своя градски транспорт. При пристигането на новите метровлакове, произведени от Škoda Transportation , беше подчертано, че това е продължение на дългогодишната традиция на сътрудничество и доверие между България и Чехия . Новите осем метровагона са част от инвестиционния план на Столична..
Под мотото "Скоростта е забавна" ще се проведе инициатива за запознаване със спорта шорттрек – бързо пързаляне с кънки на къса писта за деца и тийнейджъри. Организатори е Спортен клуб "Ледени звезди" с президент Биляна Пиронкова. "Това е трето поред събитие, което организира нашият клуб, който е създаден през 1996 година и е първият частен..
"Психоанализата е открила, че субектът, в полето на Другия, се сблъсква с това, което Лакан нарича по отношение на оралната фаза "гладът на Другия". Гладът на Другия се конституира като отражение на глада на субекта. Другият е не само артикулиран глад, той е и глад, който изисква и чрез това самият субект е отворен да стане обекта на глада на..
"Обявените за днес протести срещу разширението на синята и зелената зона за платено паркиране в София и увеличаването на цените няма да промени решението на Столичния общински съвет", заяви кметът Васил Терзиев. По думите на кмета реформата е задължителна, за да има ред в паркирането и средства, които да се връщат към кварталите за инвестиции. Вече са..
Ноември традиционно е месецът, в който творческият екип на Сдружение "Брас перспективи" се отправя към Северна Европа. През тази година музикалното пътешествие, което екипът започна през 2021-ва, достига своя край с премиерата на втория LP албум в проекта: "Коледни истории за брас и глас: Северно сияние" , който ще бъде достъпен в..
Център за изследване на аутизма бе открит и заработи през миналия месец към Факултета по науки за образованието и изкуствата (ФНОИ) на Софийския университет "Св. Климент Охридски". "Според мен тази стъпка даже закъсня, защото тези проблеми са социално значими и са свързани с много псевдонаучни теории – отбеляза пред БНР-Радио София..