Цели на проучването е:
Подробности по темата разказа Камен Кънев, управител на българското представителство на фирмата, реализирала проучването.
"Провеждаме от може би 5 години различни анкети, които искаме да подкрепят бизнеса в България и да дадат една различна гледна точка. Целта на това проучване беше, от една страна да видим какво е настоящото ниво на употреба на генеративен изкуствен интелект в България, както и в Германия. Да видим също така и по какъв начин той се прилага и да бъдем един канал за потенциално споделяне на добри практики. Всеки, който участва в анкетата след това може да получи пълния доклад и реално погледнато да получи опит от отговорите на останалите компании", каза той.
По думите му тенденциите, които са важни са, че на първо място AI е вече тук. У нас всеки втори участник заявява, че го използва често и редовно в корпоративна работна среда. Сферите, в който неговата употреба е най-голяма са IT сферата (47%) и маркетинга (39%). Също така се използва в производствените сектори и логистиката.
"Следващите сектори, които са важни в момента като обем, 29% е научно-развойна дейност и с 25% е областта на човешките ресурси. Любопитно е, че плановете на българските компании за допълнително внедряване на изкуствен интелект, на първо място е сферата на човешките ресурси (35%), на второ място е логистика, администрация и управление, а на трето е са финанси", заяви Кънев.
Относно притесненията на хората за навлизането на новата технология той подчерта, че от една страна има такива от страна на личността, от друга на самия бизнес. Според думите му много от хората се обръщат към AI като към човешко същество, като това може да доведе до отчуждение и липса на социални контакти. Другият риск е, че може да се развие зависимост, която да се изрази в машинално разсъждение от страна на хората. Освен това в корпоративния сектор опасенията са за възможност за изтичане на поверителна информация и лични данни.
"За мен най-фрапантната разлика на анализа, който излезе е различното възприятие на стратегията при компаниите. Интересното и като сравнение е и честотата на употреба. Като гледахме данните видяхме, че в България все едно се използва повече и по-често, отколкото в Германия. И там е много голям процентът на отговорилите, които казват, че то все още се тества у нас", каза Кънев.
Той добави, че след задълбочено разглеждане на данните се е оказало, че отговорът е в боравенето с рисковете на корпоративно ниво. Освен това немската компания като по-прагматична първо разработва стратегия и рамка на употребата на AI, базирана на избягване на конкретни видени рискове и едва след тогава да премине в политика на честа и редовна употреба, след обучение на персонала. 90% от немските компании заявяват, че или вече имат планирани обучения, или са в процес на решение за такава имплементация. А в България стратегия липсва.
Относно употребата на AI за нечисти цели Кънев посочи, че вече има търговски начини на част от алтернативните инструменти, които се опитват да боравят в тази посока. Най-добрият пример е продуктът на Microsoft - Bing AI, който когато цитира информация винаги слага източника.
"Важното е да сме хора. Всичко, което минава от изкуствения интелект трябва да мине през човек накрая. Дори автомобилите с автопилот все още имат волан, все още ти казват бъди готов да хванеш волана, ако нещо се случи", подчерта той. И допълни, че ролята на човека няма да бъде изместена поне в следващите 10 години.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.
Лѐмнос или Лѝмнос е деветият по големина остров на Гърция в северната част на Егейско море. Разположен е между островите Самотраки (на 42 km на север-североизток), Имврос (на 22 km на североизток) и Агиос Ефстратиос (на 30 km на юг) и на 58 kmна изток-югоизток от полуостров Света гора (Атон). Релефът му е хълмист и е популярна..
В съвместното предаване на Радио София и Радио Цариброд отбелязваме празника на града, Пръв гост е д-р Ангел Йосифов - член на Националния съвет на българското национално малцинство в Цариброд: "Признанието за приноса ми към културата в Цариброд ми носи удовлетворение. Не мога да издържам без театър, дори и да си давам почивка за година-две...
Разговор с Иван Шишиев, автор на "Етюдите на София - 10 години в кадри" - книга, осветена на преводача. Посвещението идва дни преди принта. Кой е преводачът обаче? И кой е фотографският метод, използван от автора? "В началото снимах изключително черно-бяла София. Сега е изключително цветна. Някои от началните страници са от първите публикувани кадри,..
Наричат го "последният бохем на Копривщица" или "Чичо Сашо" от радиоточката на Копривщица. Като художник рисува своите вдъхновителки и неземната хубост на родния град. Четката му е искрена. Подробности от близкия му приятел Дойчо Иванов, уредник в къщата-музей "Димчо Дебелянов". Но и от друг копривщенец, бивш уредник на същата къща-музей Славимир Генчев...
Любовната история на Анастасия Макрелова и Йошинори Маеда започва със затъналия в преспи „Ориент-експрес“ – случка, описана от Агата Кристи. Японският журналист е приютен в дома на Макрелови, за да не измръзне в неотопления влак, но любовта между него и 19-годишната абитуриентка от Френския колеж Сийка избухва като волтова дъга. И нито..
На Фестивал на историческите бири в Требаселеге, Италия ни водят италианският бирен гуру Лоренцо Дабове и организаторът на фестивала, Винченцо Матерацо: "Абсолютен мит е това разделение на винен юг и бирен север. Всичките южни райони сме много заинтересовани от изкуството на бирата. В Италия няма много големи бирени традиции, но всичко правено е..
Новата иновативна платморма за търсене на работа на Bulgaria wants you , ни е представена от Валерия Джукич, главен опертивен директор на Bulgaria Wants you: "Революционна чак, не бих казала, но прагматична - да! Обърнахме начина, по който се търси работа. Хора има, но трудно е за човек да се свърже с компанията, затова решихме да дадем на..