Усилвател за китара "Dulo" донесе на Емил Кирилов и неговите колеги награда в категория Иновация в креативните индустрии в 19-ия конкурс “Иновативно предприятие на годината”, организиран от Фондация „Приложни изследвания и комуникации“ и Европейската мрежа в подкрепа на бизнеса Enterprise Europe Network – България. Призовете бяха връчени на церемония на 19 декември.
Иновацията е не само с по-добри технически/икономически параметри от аналози в България, но и превъзхожда по много показатели световни образци.
„В историята на аудио техниката усилватели за китара се произвеждат от 60-70 години. Това, което ни провокира и мотивира беше големината и теглото на тези устройства“, спомни си пред БНР-Радио София инженерът.
Неговата компания дава на музикалната индустрия съчетание на технологиите за усилване на звук, използвани при преносимите колонки и класическа схема на усилвател за китара от 60-те години, за да постигне т.нар. modern vintage звук.
Така типичният 10-килограмов усилвател се свежда до размерите и теглото на бучка масло.
Продуктът вече е предизвикал интереса на най-големия доставчик за музикални инструменти в Европа (в Германия) след като предприятието използва инфлуенсър, който тества продукта и публикува неподправено ревю за мнението си.
Устройството може да работи с всякакъв тип ефекти и да се събира в калъфа за китара.
„Dulo“ звучи като себе си или по-скоро като това, което му сложиш на входа. Това му е основната идея – целият звук да бъде образуван преди него, а не чрез него, обясняват създателите му. Още за неговите качества чуйте в разговора на Лили Големинова.
Ще разберете още, че част от успеха може би се дължи и на любовта на Емил Кирилов и негови колеги към музиката и китарата.В момента компанията вече работи за нов модел усилвател, който ще бъде представен през идната пролет.
Фирмата има постижения и с други продукти, свързани с използването на сензори за отчитане на замърсен въздух или запълването на контейнери с отпадъци.
На 9 август 2025 г. започна ремонтът на участък от бул. "Ломско шосе". Заради тези дейности беше забранено движението по участък от булеварда – между ул. “107” до бензиностанция "ЕКО" при ул. "Васил Левски" (моста при жп линията в ж.к. “Обеля“). Движението обаче вече е пуснато - посочи репортерът на БНР - Радио София, Надежда Герова . “Намирам се на..
Инициативата "Реките на София" кани всеки, който има желание да стане активен участник в трансформацията на Софийските реки, да се включи в подготовката на фестивала. Поредното шесто издание на фестивала ще се проведе в столицата от 25 август до 1 септември. Доброволците имат за задача да оказват съдействие с всичко - от подготовка на терен,..
От 2 август 2025 г. в Европейския съюз влязоха в сила нови правила за разработване и използване на модели с изкуствен интелект с общо предназначение (ИИОП) – технологии, които стоят в основата на системи като ChatGPT, Gemini, Copilot и други генеративни AI решения. “На първо място е добре да обясним какво всъщност се крие зад това..
Напоследък станаха много чести случаите, в които хора, които не са теглили приложението Телеграм се оказаха със създадени профили там, за които дори не подозират. Какво ново трябва да знаем за киберсигурността и кибер света?“Подобен тип фалшиви профили или кражба на профили се случва и в други приложения - Viber, WhatsApp и други. Основният..
Нова зелена растителност ще бъде засадена в най-уязвимите точки на столицата, съобщава кметът Васил Терзиев. Повече зеленина се предвижда да има в „Младост 2“, „Обеля 2“ и по ключови булеварди в града. Сред проектите, по които се работи в общината, има и по-нестандартни предложения, като „мобилна горичка“ в Северния парк и вертикална градина на..
В разгара на този археологичен сезон, на 5 август в Националния археологически институт и музей към БАН се състоя откриването на изложбата "С една глава по-висока" , която бе представена от екипа на проф. д-р Людмил Вагалински. В рамките на изложбата за първи път беше показана напълно реставрираната антична мраморна статуя в човешки ръст,..
До първата неделя на септември продължава 11-ото издание на традиционната културно-образователна кампания на Столичната библиотека за насърчаване на четенето. Библиобусите на кампанията вече са достатъчно познати и чакани в софийските паркове. Креативният формат вече е утвърден и гражданите знаят какво да очакват. В турнето на „Зелени..