Христо Велев, основател на компанията за визуални ефекти Bоttleship по повод Националният празник на хората в кино индустрията:
"Разликата между анимация и визуални ефекти е артистична. В анимацията започваш от нулата, докато визуалните ефекти трябва да са сложни като природата. Сега те правят мечтите на режисьорите възможни. Ефектите са смесица от технология и занаятчийство от високо ниво. Подскачаш от технически към артистични проблеми - решавайки едните, попадаме на другите и обратното.
Спектакъл-филмите са много зрелищни, част от тях са направени виртуално. Ние сме като хора, които правят увеселителен парк. Тъкмо сме измислили нещо ефектно и трябва за следващия проект да измислим друго. В началото нещата са трудно предвидими. И естетиката е различна, ако се целиш примерно в Азия или в млади хора. От 50-те, в Европа и САЩ тя идва от фотографията, сега е обратното - цветовете и анимацията са важни за азиатската и по-младата публика.
Режисьорите искат да те развълнуват. Това, което правим или трябва да е много фино, или много дръзко. Изпробват се различни варианти, за да можем да сме на ръба. От 90-те боксофисът е на визуалните ефекти. Атракция и спектакъл. В киното потапянето е по-силно. Вкъщи част от магията отива отвъд ръба. В киното сетивата са по-натоварени. Хубаво е да имаме различните начини на гледане на различните филми. В момента почти няма филм без визуални ефекти.
Единствено си струва да се преследва най-високата цел. Често е психологически смущаващо. Стресиращо е, защото резултатът се вижда доста късно. Минава се през доста неуспешни реализации. За пръв път нещата се виждат в целия си блясък на най-големия екран. При нас признанието е оскъдно. Като магията на режисьора е пълна, заслугата е фокусирана към него.
В момента, изкуственият интелект е успешен за генериране на статични изображения и начални изображения. Нашият процес е много колаборативен, засега ИИ е много ограничен. Но ускорява сегашните методи за генериране на виртуални светове. Надеждата е да може да смъкне разходите. Но има в момента поне технологични ограничения, както има и етически модели - как хората, създали моделите, върху които се тренира ИИ ще получават възнагражденията си. Има и ИИ, който да се използва като интерфейс - да преведе на софтуера какво искаме от него. Използваме всичко най-съвременно от технологиите, не съм притеснен, че сме стигнали до някакво насищане."
Учителите от 117 училище „Св. Св. Кирил и Методий“ Илона Стоянова и Даян Русинов представят проекта за опазване на културното наследство, по който работят. Целта на проекта е учениците да задълбочат своите знания, свързани с българската история и традиции, а крайният продукт ще бъде документален филм "Наследство в камък и слово", който ще бъде..
Мария Бояджиева за предаването на Радио София "Ние децата": "Ангелина Грозева и Андриан Асенов - преди 4 години се събрахме заедно, имахме сходни идеи какво трябва да е едно детско предаване. Имаме същия ентусиазъм. Сюжетите ни са различни - последният бе за националния химн. Децата вдъхновяват с начина, по който гледат на света. С много учудване,..
Ани Тодорова преподава в българските училища в Брюксел и в Антверпен. От първи до десети клас пее в Детския радиохор, където се заражда любовта ѝ към класическото пеене. През 2010 година заминава за Брюксел с бъдещия си съпруг, българин, израснал във Франция и Белгия. Пее в хора към Европейската комисия. През 2012 година е заместник учител в българската..
Момчетата и момичетата от 4 клас на 6-то основно училище "Граф Игнатиев" са на прага на тийнейджърството, но все още с радост празнуват 1 юни. Те споделиха с нас защо искат да пораснат и какви са предимствата и недостатъците на това да си възрастен. Добавиха и още нещо, тъй като често с порастването идват повече тревоги и притеснения, които ни карат да..
Историята на Националната библиотека започва с цитат от сп.Сердика от 1941, но историята е по-ранна. Първите книги са от фонда на Денкоглу и Марин Дринов. С приемането на закона за печата, издателите се задължават да изпровождат по 2 екземпляра даром. Първата публична библиотека е била до градската градина, има читалня и книгохранилище и е открита на..
Евгения Кръстева-Благоева представя книгата си "Реките на времето": "Писах я две години, заедно с хабилитационния си труд. Един приятел я нарече "спасителна книга в тези мракобесни времена". Това са две семейни истории, вплетени в едно. Родовете на майка ми и баща ми, общували с много интересни хора. Сага за градската култура. Имаме сериозна изворова..
Николай Райнов е енциклопедична личност със забележително влияние в интелектуалните среди в началото на ХХ век. Той има разностранни таланти и задълбочени интереси в области като история на изобразителното изкуство, философия, окултизъм, поезия, публицистика. Но колкото е широка мисълта му, толкова оскъдно е умението му да показва чувствата си...