Христо Велев, основател на компанията за визуални ефекти Bоttleship по повод Националният празник на хората в кино индустрията:
"Разликата между анимация и визуални ефекти е артистична. В анимацията започваш от нулата, докато визуалните ефекти трябва да са сложни като природата. Сега те правят мечтите на режисьорите възможни. Ефектите са смесица от технология и занаятчийство от високо ниво. Подскачаш от технически към артистични проблеми - решавайки едните, попадаме на другите и обратното.
Спектакъл-филмите са много зрелищни, част от тях са направени виртуално. Ние сме като хора, които правят увеселителен парк. Тъкмо сме измислили нещо ефектно и трябва за следващия проект да измислим друго. В началото нещата са трудно предвидими. И естетиката е различна, ако се целиш примерно в Азия или в млади хора. От 50-те, в Европа и САЩ тя идва от фотографията, сега е обратното - цветовете и анимацията са важни за азиатската и по-младата публика.
Режисьорите искат да те развълнуват. Това, което правим или трябва да е много фино, или много дръзко. Изпробват се различни варианти, за да можем да сме на ръба. От 90-те боксофисът е на визуалните ефекти. Атракция и спектакъл. В киното потапянето е по-силно. Вкъщи част от магията отива отвъд ръба. В киното сетивата са по-натоварени. Хубаво е да имаме различните начини на гледане на различните филми. В момента почти няма филм без визуални ефекти.
Единствено си струва да се преследва най-високата цел. Често е психологически смущаващо. Стресиращо е, защото резултатът се вижда доста късно. Минава се през доста неуспешни реализации. За пръв път нещата се виждат в целия си блясък на най-големия екран. При нас признанието е оскъдно. Като магията на режисьора е пълна, заслугата е фокусирана към него.
В момента, изкуственият интелект е успешен за генериране на статични изображения и начални изображения. Нашият процес е много колаборативен, засега ИИ е много ограничен. Но ускорява сегашните методи за генериране на виртуални светове. Надеждата е да може да смъкне разходите. Но има в момента поне технологични ограничения, както има и етически модели - как хората, създали моделите, върху които се тренира ИИ ще получават възнагражденията си. Има и ИИ, който да се използва като интерфейс - да преведе на софтуера какво искаме от него. Използваме всичко най-съвременно от технологиите, не съм притеснен, че сме стигнали до някакво насищане."
"Разговор с психолог. Разбиране и преработка на детските емоции" - е акцентът на организираната тематична среща от Фондация "За нашите деца", която ще се проведе на 22 ноември с родители на деца от 0 до 7 години. Детето показва своите емоции още в утробата на майката, без да има представа и да осъзнава какви са те, това разказа в..
Макар днес да живеем значително по-дълго от нашите предци, основните причини за смъртност остават все същите социално-значими заболявания - сърдечно-съдови, невродегенеративни и метаболитни нарушения. “Когато говорим за анализ на един сложен процес, какъвто е биологичното остаряване, на клетките, тъканите, органите на човешкото тяло и на всички..
Отбелязваме Световната седмица за повишаване осведомеността за правилната употреба на антибиотици. През тази година темата е: “Антимикробната резистентност е невидима, аз не съм“ и има за цел да повиши осведомеността за въздействието на антимикробната резистентност върху живота на хората, като поставя пациентите в центъра на дискусията. Прекомерната и..
Българският фонд за жените отбелазва своите 20 години, 20 години подкрепа за правата на жените в България. Фондът е основан през 2004година от Станимира Хаджичитова и нейни съмишленички. Международната конференция “Феминизмът е за всички“ събра на 14 ноември представители на организации, подкрепени от Българския фонд за жените (БФЖ),..
Фондация за достъп до права (FAR) се присъедини към 29 организации, за да предупреди, че Пактът на ЕС за миграцията и убежището рискува да не успее да защити непридружените деца на границите на Европа. Въпреки че Пактът на ЕС включва редица гаранции за защита на непридружените деца, на практика той вероятно ще изложи децата на още по-големи рискове...
"Мълчанието на майките" е дългоочакваното продължение на криминалната поредица за инспектор Елена Бланко, от испанската литературна сензация Кармен Мола. Също както в предишните три книги – „Кървавата годеница“, "Пурпурната мрежа“ и "Годината на свинята“, историята е едновременно ужасяваща и съкрушаваща. Преводът и този път е на Анелия..
Даниела Белчева е от Варна, живяла е и е работила в Скандинавските страни и откакто си е в България създава фина, елегантна и стилна музика, най-вече на територията на джаза, но не само. За нея 2024 година преминава под знака на третия й албум “Naïve”. Той беше представен в съпътстващата програма на Международния музикален фестивал „Варненско лято“,..