Какво показа българският павилион на 18-ото издание на Венецианско биенале за архитектура? Дори и да не сте архитекти, ще ви бъде интересно да разберете, и то само като посетите изложбата под наслов "Образованието е придвижване от мрак към светлина" в Регионалния център за съвременни изкуства "Топлоцентрала", който се намира в Южен парк 2.
Във Венеция експозицията е посетена от над 26 000 души и предизвика отзиви за темата и за самия павилион както в българската, така и в международната преса.
Това съобщиха пред БНР-Радио София Владия Михайлова и Божидара Вълкова (▼), ангажирани с проекта.
Основна цел на павилионите е да представят на биеналето важни теми по критичен начин, за да се получи дискусия в професионалната общност, обясни Божидара Вълкова. Нашите теми тази година са свързани с демографски и миграционни процеси, последствията от тях.
Обезлюдяването е проблем и за доста други страни.
"Избрахме да покажем темата през българските училища. В много населени места сградите им пустеят. Много е важно как ще рециклираме тази архитектура - не да заличим сградите, а да решим какво да направим с тях, за да обживим районите", коментира Вълкова.
"България има с какво да допринесе в един международен форум. Може да покаже примери и критично отношение към действителността в страната, да търсим решения. Във Венеция се видя, че не стоим отстрани. Поставяме теми, които вълнуват и другите" - допълни Владия Михайлова.
Към експозицията има и съпътстваща програма. Част от нея е представянето на късометражния филм "Училище не се продава" на Елена Стойчева - довечера от 18:00 ч.
В него се разказва за училищната сграда на село Свежен, която е групов архитектурен паметник, но ѝ се търси нова функция.
Професионални лекции и разговори на тема "Биенале на няколко езика" , предвидена за 10 февруари.
Добрите примери за преустройства на училищни сгради, нови модели в селата и възможности за финансиране ще бъдат дискутирани на 15 февруари.
Продължава да се допълва интерактивна карта за такива сгради в различни населени места в страната. Досега в списъка са около 1400 места, но някои от сградите вече може и да не съществуват.
Чуйте разговора на Лили Големинова.Гост в днешното предаване "Форум" беше доц. Александър Христов - комуникационен специалист и университетски преподавател, както и Иво Инджов, политически наблюдател с интерес в медийните изследвания. Част от обсъжданите теми бяха: Политическият сезон в страната Предстоящото връчване на първия мандат за съставяне на правителство от..
С малки, но доста ефективни промени в ежедневието и начина ни на живот, можем да постигнем изключителни резултати за намаляването на вредните въздействия върху климата. Именно на тези промени залагат от сдружение "Обществен компас", насочвайки вниманието на младите хора на възраст между 15 и 29 години към проекта "От теб зависи!“, чиято цел е..
Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.
Американският президент Джо Байдън и бившия президент Доналд Тръмп се изправиха един срещу друг в дългоочаквания си първи дебат от тазгодишната предизборна кампания. Двамата се срещнаха в Атланта в опит да убедят нерешилите за кого да гласуват. Байдън като основна задача имаше да успокои избирателите и демократическата партия, да покаже, че ще има..
Второто издание на фестивала "Паркът" в София предвижда разнообразна културна програма, която ще се разгърне в рамките на три дни - от 28 до 30 юни, на 3 сцени, при вход свободен, съобщиха пред БНР-Радио София организаторите от сдруженията "Колективът" и "100 стола". Откриването е на покрива на многоетажния паркинг в Бизнес парка в жк..
През следващата седмица започват разговори между политическите формации в Столичния общински съвет (СОС) за изготвянето на нови критерии и процедури, по които ще се избират ръководствата на общинските дружества. Инициатори са от групата на "Продължаваме промяната - Демократична България" (Спаси София), които вече са изготвили методология, но..
На 30 юни 2024 г. (неделя) от 19:30 в "Нов театър“ – НДК, ще се изиграе последното представление за сезона на спектакъла "Архангел Михаил" по текстове на Георги Марков. Това е единствената българска пиеса, печелила първа награда за драматургия на театралния фестивал в Единбург (1974). Тя не е била представяна пред българска публика повече от 30..