Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Жюстин Томс и д-р Десислава Бошнакова пред Радио София:

В дигиталната епоха - съдържането е цар

Снимка: Радио София

Изследване по проекта EUMEPLAT на Европейския съюз, ще даде препоръки на Брюксел как стрийминг платформите да има повече национално съдържание. Проучването е с автори Жюстин Томс и д-р Десислава Бошнакова от департамент “Медии и комуникация" на Нов български университет.

„Съдържанието е царят“ казаха медийните експерти пред Радио София.

„Поданиците, за разлика от истинските царства, обикновено не си избират на кого да са поданици. В платформите, когато става въпрос за съдържание, човек избира в коя платформа да отиде. Има и усещането, че сам избира и какво да гледа“, обясни Жюстин Томс.

Тя добави, че младите хора днес имат профили в повече от една платформа за видео съдържание.

„Това, което е добра новина е, че това са поколения, които нямат проблем да плащат, за да имат лесен и удобен достъп до качество, като звук и картина, на това, което гледат“, уточни Томс.

Д-р Десислава Бошнакова изтъкна, че съдържанието е цар в цялата дигитална епоха.

„Във времето, в което нямаше интернет, съдържанието беше труднодостъпно. Редяхме се на опашки, в една епоха, за да купим книги. Тогава съдържанието беше скъпо и имаше само един-два канала по телевизията. 35 години по-късно и в епохата на интернет, съдържанието с копиране, го прави мултиплицирано по много и само качественото съдържание е това, което може наистина да царува“, каза д-р Десислава Бошнакова.

Те добавиха, че стрийминг платформите са във възход. В своето изследване, медийните експерти отчитат, че във всички платформи, потребителите предпочитат ново съдържание, произведено през последните 2-3 години.

„Медийните платформи следват горе-долу това, което навремето се случваше в киносалоните. В киносалоните, най-гледаният филм на седмицата, е най-новият. В платформите, първо, че алгоритъмът го показва първо, второ – платформите имат много добра организация за промотиране на собственото си съдържание. Трето – тези платформи много добре са усвоили всички инструменти за промотиране на собствената си продукция“, обясни Жюстин Томс.

Тя добави, че концепцията на Европейския съюз да задължи тези платформи да имат 30% местно съдържание в каталога си, не дава очакваното качествено натрупване на промяна на гледанията и обясни, че проучването показва какво най-много потребяват хората. Томс каза още, че към февруари 2023 г., най-гледаната платформа в 10 държави, 9 от които са членки на ЕС, е "Нетфликс“.

Подробности можете да чуете в звуковия файл.

По публикацията работи: Полина Начева


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

"Форум", 26.11.24: Възможно ли е правителство с равноотдалечен премиер?

Коментатори във "Форум" тази седмица са икономистът и политически анализатор Георги Вулджев и дългогодишният журналист Едуард Папазян. Заедно с водещия Лъчезар Христов, част от темите, които дискутираха днес бяха: -   Бойко Борисов заяви, че "с облекчение" оттегля кандидатурата си за премиер -  Възможно ли е правителство с равноотдалечен..

публикувано на 26.11.24 в 19:05

За дванадесети път "Тази Коледа чудесата правите Вие"

Вече 12 години фондация "За нашите деца" осъществява кампанията "Тази Коледа чудесата правите Вие". В нея могат да се включат компании, корпоративни екипи и бизнеси чрез продукти с кауза. До 22 декември екип на фондацията ще бъде и на Sofia Christmas Fest, където на специален щанд могат да бъдат закупени коледни изненади с благотворителна цел,..

публикувано на 26.11.24 в 18:12

За десети път "Базар на професиите" среща младежи с професионалисти от различи сфери

Десетото юбилейно издание на "Базар на професиите", организирано от Българската мрежа на глобалния договор на ООН ще срещне деца и младежи с компании и професионалисти от различи сфери. То ще се проведе на 29 и 30 ноември в иновационен Форум "Джон Атанасов" на София Тех Парк. "Базар на професиите 2024" ще премине под надслов "Твоето бъдеще по твоя..

публикувано на 26.11.24 в 17:00

Целогодишно приютът за бездомни хора в Перник приема нуждаещи се

Приютът за бездомни хора в Перник става целогодишен. Той е с капацитет за 10 лица и освен подслон през зимата, осигурява на настанените в него и топла храна. Центърът за бездомни хора се намира в кв. "Калкас" и досега функционираше само през зимните месеци. Той е създаден през 2020 г., припомни пред Радио София кметът на Перник Станислав..

публикувано на 26.11.24 в 16:05

Изложбата "Странни мисли по никое време" ще покаже 30 любопитни и изненадващи творби

В предаването “Радиокафе“ художникът Орлин Атанасов разказа за изложбата „Странни мисли по никое време“, която се открива на 27 ноември в джаз клуб в София. "Никое време“ е времето, в което живеем, а “странните мисли“ го съпътстват, изскачат най-различни, изненадващи и мен самият, затова си мисля, че би била любопитна и за зрителите",..

публикувано на 26.11.24 в 15:46